Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Peugeot
  • 207 SW

Peugeot 207 SW X-Line 1.4-16V VTi (2009)

Interne wijzigingen

Peugeot 207 SW X-Line 1.4-16V VTi (2009)
  • Autotest
15 februari 2009 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Peugeot onderwierp zijn succesnummer 207 onlangs aan een flinke facelift. Uiteraard ontkwam ook de stationcarversie niet aan deze ingreep. Wij reden deze 207 SW, met onder de motorkap de 1,4-liter VTi-benzinemotor.

Het blijft een beetje een merkwaardige klasse, die van de compacte stationwagons. De pakezelvarianten van compacte modellen zijn over het algemeen niet de meest evenwichtige ontwerpen. Er zijn ook maar weinig merken die op dit moment heil zien in zo'n auto. Aan de andere kant lijkt er geen beter moment te zijn om een stationcar in het B-segment te hebben, want dit deel van de markt is absoluut in opkomst. Veel kandidaten in dat segment komen immers in aanmerking voor het twintig-procenttarief van de fiscale bijtelling.

De gefacelifte versie van de SW heeft in deze uitvoering – dus met de 1,4-liter viercilinder benzinemotor – een gemiddelde CO2-uitstoot van 140 gram per kilometer. Dat is net genoeg voor die twintig procent. Auto's die 141 gram CO2 of meer per kilometer in de lucht spugen, hebben pech en vallen buiten de gunstiger tarieven.

Bij de facelift gaf Peugeot de 207 SW voornamelijk een andere neus met een hoekiger grille, die zo mogelijk nóg prominenter de wereld in priemt dan bij het model van voor de facelift. Er zijn ook meer onderdelen in de kleur van de carrosserie gespoten. Geen schokkende wijzigingen dus voor de bestseller van het Franse merk. Of hij er op vooruit is gegaan, laten we uiteraard graag over aan uw eigen beoordeling.

Helemaal in de pas

De grootste gevolgen van de 207-facelift zie je terug in het interieur. Voorheen viel de redelijk afgewerkte cockpit uit de toon bij de fraaie werkplek in bijvoorbeeld de 308, maar na de opfrisbeurt loopt de 207 weer helemaal in de pas. De knoppen voelen beduidend steviger aan dan voorheen en zijn bovendien voorzien van een keurig chroomkleurig randje.

Het algemene niveau van materiaalkeuze en afwerking is netjes, zeker voor een auto in het B-segment. De Peugeot doet wel wat klassiek aan; niet alleen door z'n rustiger ontwerp, maar bijvoorbeeld ook door de nette klokken met witte wijzerplaatjes, die zijn ondergebracht in subtiele tunnels. Wie een stationcar koopt, vindt niet alleen de vorm belangrijk, maar ook zeker de functie. De Peugeot biedt met de - in delen neerklapbare – achterbank plat 1.258 liter bagageruimte. Dat is flink, maar het maakt hem nog niet de meest royale station in zijn klasse.

Het onderstel van de 207 is soepel en comfortabel, maar af en toe een snelle bocht pakken, kan met deze compacte station zeker ook. Hij stuurt niet te licht, deint amper na op drempels en springt ook niet op korte oneffenheden. Wel blijft de transmissie in de 207 een minpunt; we zullen nooit vrienden worden met het wat slappe, onheldere en zompige gevoel dat deze vijfversnellingsbak biedt.

Blij worden we wel van de motor in het vooronder. De 1.4 VTi is een vrij soepele krachtbron, die niet eens zo gek veel aanmoediging nodig heeft om vlot mee te komen. Met zijn 95 pk en 136 Nm helpt hij de 207 SW aan een tijd van 11,6 seconden op de sprint van nul tot honderd. Keerzijde is echter wel dat het brandstofverbruik in de praktijk toch wel wat tegenvalt voor een auto met een dergelijke cilinderinhoud en met een B-label. In onze test kwamen we niet verder dan 1 op 13,8.

Signalement

Merk Peugeot
Model 207 SW X-Line 1.4 VTi
Carrosserie 5-deurs, stationwagon
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 17.445

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.397 cc
Maximaal vermogen 70 kW / 95 pk bij 6.000 tpm
Maximaal koppel 136 Nm bij 4.000 tpm
Inhoud brandstoftank 50 l
Lengte / breedte / hoogte 4.164 mm / 1.748 mm / 1.510 mm
Wielbasis 2.540 mm
Massa leeg 1.190 kg
Laadvermogen 501 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.150 kg / 600 kg
Banden185/65R15Prijzen
Topsnelheid 185 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 11,6 s (fabrieksopgave: 11,5 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 4,7 s / 7,9 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 9,4 s / 14,6 s
Brandstofverbruik 5,9 l/100km
CO2-uitstoot 140 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 207
Peugeot Peugeot 207

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 207 SW 1.4 VTi Style

    Peugeot 207 SW 1.4 VTi Style

    • 2010
    • 144.878 km

    € 3.750

    Peugeot 207 CC Sport 1.6 VTI 120pk 1e eigenaar /DealerOH/Cruise&ClimateControl

    Peugeot 207 CC Sport 1.6 VTI 120pk 1e eigenaar /DealerOH/Cruise&ClimateControl

    • 2013
    • 95.000 km

    € 9.995

    Peugeot 207 1.4 VTi XS Pack Clima | NAP

    Peugeot 207 1.4 VTi XS Pack Clima | NAP

    • 2009
    • 109.085 km

    € 3.950

Meer Peugeot 207 occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 207 specificaties
  • Peugeot 207 occasions
  • Peugeot 207 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 207 tests
  • Peugeot 207 gebruikersreviews
  • Peugeot 207 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 207 XT 1.6-16V (2006)

    Peugeot 207 XT 1.6-16V (2006)

    • 12 april 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 207 Féline 1.6 HDiF 16V 110pk (2008)

    Peugeot 207 Féline 1.6 HDiF 16V 110pk (2008)

    • 1 januari 2022
  • Peugeot 207 (2012)

    1
    • 16 december 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 207 SW XS 1.6 VTi (2010)

    Peugeot 207 SW XS 1.6 VTi (2010)

    2
    • 9 november 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 207 SW Outdoor 1.6 VTi (2009)

    Peugeot 207 SW Outdoor 1.6 VTi (2009)

    • 16 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 207 XS Pack 1.6-16V VTi (2009)

    Peugeot 207 XS Pack 1.6-16V VTi (2009)

    2
    • 15 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 207 XS 1.6-16V (2006)

    Peugeot 207 XS 1.6-16V (2006)

    6
    • 16 april 2021
meer reviews
Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

Met alle elektrische Kia’s en Volvo’s in de top van de verkooplijsten lijkt het een ver verleden...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Vijf occasions met youngtimerstatus vanaf 2021

    Vijf occasions met youngtimerstatus vanaf...

    28
    • 31 december 2020
  • Nieuws
    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021: Compact

    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021:...

    29
    • 9 november 2020
  • Peugeot 207 1.6 16v Le Mans - Op de Rollenbank

    Peugeot 207 1.6 16v Le Mans - Op de Rollenbank

    • 14 februari 2019
  • Nieuws
    Peugeot Cross 207 doet aan recyclen

    Peugeot Cross 207 doet aan recyclen

    23
    • 26 november 2012
  • Nieuws
    Terug van weggeweest: Peugeot 207 CC Roland Garros

    Terug van weggeweest: Peugeot 207 CC Roland...

    31
    • 8 maart 2012
  • Autotest
    Peugeot 207 Féline 1.6 THP (2010)

    Peugeot 207 Féline 1.6 THP (2010)

    • 20 juli 2011
  • Autotest
    Peugeot 207 CC 1.6 THP Sport (2010)

    Peugeot 207 CC 1.6 THP Sport (2010)

    8
    • 18 mei 2011
Merk
Merk
  • Autosport
    Peugeot 9x8: Le Mans-hypercar in definitieve uitdossing

    Peugeot 9x8: Le Mans-hypercar in definitieve...

    8
    • 20 mei 2022
  • Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine bestelauto

    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine...

    26
    • 16 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Achtergrond
    De Peugeot 305 Break als voorganger van de 308 SW belicht

    De Peugeot 305 Break als voorganger van...

    41
    • 1 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden