Test: Nissan Leaf e+ (2019)

Kan langer sneller

31 reacties

Video
AutoWeek 27 2019
AutoWeek 27 2019

Je leest het in AutoWeek 27 2019

Ineens gaat het hard met het aanbod EV's en ook de gemiddelde actieradius groeit hard. De Nissan Leaf was ooit een pionier, maar moet aan de bak om te voorkomen dat hij links en rechts wordt ingehaald door nieuwkomers. De Leaf e+ laat dat niet over zijn kant gaan en brengt fors meer actieradius én pk's mee om zijn koppositie veilig te stellen.

Verder lezen?

Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.

Inloggen of Registreren

Signalement

Merk Nissan
Model Leaf e+ Tekna
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie automaat
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 42.950

Specificaties

Brandstof elektrisch
Motor 1 elektromotor
Maximaal vermogen 160 kW / 217 pk
Maximaal koppel 340 Nm
Accu capaciteit (bruto) 60 kWh
Lengte / breedte / hoogte 4.490 mm / 1.788 mm / 1.545 mm
Wielbasis 2.700 mm
Massa leeg 1.605 kg
Laadvermogen 535 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden215/50R17Prijzen
Topsnelheid 157 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 6,9 s
Stroomverbruik (WLTP) 18,5 kWh/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 0 g/km
Actieradius (WLTP) 385 km

PRIVATE LEASE Nissan Leaf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (31) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum