Nissan Leaf e+ 62kWh Tekna (2019)

autoreview

Nissan Leaf e+ 62kWh Tekna (2019)

Signalement

UitvoeringLeaf e+ 62kWh Tekna
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst25.000 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

wat een heerlijke auto

  • 25.000 km

Eind december 2019 mocht ik mijn Leaf Limited Edition 62 kWh ophalen bij de dealer in Arnhem. Deze Leaf heeft bijna alle opties zoals leder en alcatara op de stoelen, lederen stuur en bekleed dashboard. ik had geen enkele ervaring met elektrisch rijden. mijn eerste rit vanuit Arnhem naar het oosten van het land beviel erg goed. hij is erg stil, rijdt soepel en heeft voldoende power om vooruit te komen. de 62kwh accu geeft mij een actieradius rond de 400 km mits de temperatuur niet lager is dan 20 graden. in de winter ligt dat een stuk lager rond de 320 km. voor mij is dat geen probleem aangezien ik bijna nooit hoeft bij te laden en als dat een keer voorkomt dan laad ik alleen wat ik echt nodig heb.

2 jaar rijervaring
Na twee jaar hebben gereden in deze fijne Leaf staat er inmiddels 25000 km's op te teller. dat is niet veel maar begrijpelijk met veel thuiswerken. De auto voelt nog steeds erg goed aan en bevalt nog steeds erg goed. Ik laad voor 90% thuis aan mijn eigen laadpaal maar sinds 1 okt 2020 ben ik verhuisd en laat ik momenteel veel bij publiek palen omdat ons huis nog gebouwd moet worden.
In deze twee jaar ben ik er ook achter gekomen dat de Leaf een behoorlijk reserve heeft ingebouwd 0% op het dashboard betekend niet dat je accu echt leeg is maar zo'n 10% nog in de accu heeft. Met een ODBC Dongle en de Leafspy App kun je de auto uitlezen en waardevolle informatie makkelijk aflezen.

Nadelen
Zijn er dan helemaal geen nadelen? ja zeker wel!
Het snelladen is niet zo snel als je zou willen (50kw) als je een keer een lange rit maakt en je moet 1 of 2x snelladen dan kost het laden effe net iets te veel tijd. gelukkig komt dat zeer weinig voor.
De Nissan app werkt in het begin erg traag maar sinds de laatste update eind 2020 ben ik zeer tevreden over de app. Ik vind het wel grappig dat er vele knoppen die gebruikt zijn in de Leaf al tientallen jaren gebruikt worden bij Nissan. het geeft een beetje een retro gevoel.

nu en toekomst
In dit nieuwe jaar 2022 heb ik besloten om de Leaf ook privé te gaan rijden. onze tweede kleine auto is verkocht en dat gat gaat de Leaf vullen.
Ik ben zo tevreden dat ik na het Leasecontract overweeg om de Leaf privé over te nemen.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Nissan Leaf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens