AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mazda CX-30 - Eerste rijtest
Tussenmaatje
93 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Omdat de Mazda CX-3 gebaseerd is op de Mazda2, was er onder de CX-5 nog ruimte voor een extra SUV. En je mag raden hoe die heet. Fout!
Signalement
| Merk | Mazda |
|---|---|
| Model | CX-30 SkyActiv-G 122 Comfort |
| Carrosserie | 5-deurs, suv |
| Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
| Aandrijving | voorwielaandrijving |
| Nieuwprijs | € 31.330 |
Specificaties
| Brandstof | benzine |
| Motor | 4-cil. in lijn |
| Cilinderinhoud | 1.998 cc |
| Maximaal vermogen | 90 kW / 122 pk bij 6.000 tpm |
| Maximaal koppel | 213 Nm bij 4.000 tpm |
| Inhoud brandstoftank | 51 l |
| Lengte / breedte / hoogte | 4.395 mm / 1.795 mm / 1.540 mm |
| Wielbasis | 2.655 mm |
| Massa leeg | 1.295 kg |
| Laadvermogen | 632 kg |
| Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.300 kg / 600 kg |
| Banden | 215/65R16Prijzen |
| Topsnelheid | 186 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 10,6 s |
| Brandstofverbruik | 6,2 l/100km |
| CO2-uitstoot (WLTP) | 141 g/km |
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Mazda CX-30 2.0 e-SkyActiv-X M Hybrid Luxury / 1e Eigenaar / Lederen Bekleding / Elektrisch Bedienbare Bestuurdersstoel met Geheugen / Bose Audio / Adaptief Cruise Control / Stoel & Stuurverwarming / Navigatie / Apple Carplay & Android Auto /
- 2022
- 43.732 km
€ 28.985

Mazda CX-30 2.0 e-SkyActiv-X M Hybrid Luxury
- 2023
- 29.676 km
€ 32.425

Mazda CX-30 Skyactiv-X 180pk Automaat Luxury | Leder | Pano | 360 Camera | Bose Audio | Carplay |
- 2019
- 87.739 km
€ 21.400

Lezersreacties (93) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.