• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

Mazda CX-30 (EV voor China @ p. 3)

Rutger DC

Gebruiker
91-mazda-cx-30-geneva-press-nose.jpg

99-mazda-cx-30-geneva-press-hero-front.jpg

98-mazda-cx-30-geneva-press-hero-side.jpg

89-mazda-cx-30-geneva-press-static.jpg

97-mazda-cx-30-geneva-press-hero-rear.jpg

90-mazda-cx-30-geneva-press-rear-end.jpg

93-mazda-cx-30-geneva-press-cabin.jpg

92-mazda-cx-30-geneva-press-dashboard.jpg

Bron: https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/mazda-cx-30-compact-crossover-debuts-geneva

[size=medium]Dít is de Mazda CX-30[/size]
[size=x-small]Lars Krijgsman | 5 maart 2019 13:15[/size]

Mazda heeft zojuist het doek getrokken van de CX-30, een splinternieuwe cross-over die een plekje krijgt tussen de CX-3 en de CX-5.

In april 2016 presenteerde Mazda in China de CX-4, een destijds nieuwe cross-over die in het gat sprong dat tussen de CX-3 en CX-5 bestond. Helaas voor ons, Europeanen, bleek dat model puur en alleen voor de Chinese markt bestemd te zijn. Toch ziet ook Mazda in Europa duidelijk een gat tussen de 4,28 meter lange CX-3 en de 4,55 meter lange CX-5. Dat wordt nu opgevuld met deze CX-30. Mazda omschrijft de CX-30 als een SUV met een coupé-achtige lijn.

Deze CX-30 nestelt zich met zijn lengte van 4,4 meter prima tussen die twee al bekende modellen. De CX-30 is 1,54 meter hoog en heeft een wielbasis van 2,66 meter. Daarmee is de afstand tussen de wielen korter dan bij de nieuwe Mazda 3 (2,72 meter). De bagageruimte heeft een inhoud van 430 liter. Ter vergelijking: de nieuwe 3 slokt 327 liter op (hatchback) en de CX-3 kan 350 liter aan. Optioneel levert Mazda een elektronisch te openen (en te sluiten) achterklep.

De designtaal die over de CX-30 is uitgegoten, kennen we al van de nieuwe 3 en dat betekent dat ook op deze nieuwkomer een frisse versie van het bekende Kodo-design te zien is. Het ontwerp van het interieur doet sterk denken aan de manier waarop het binnenste van die al genoemde 3 is vormgegeven. Mazda maakt melding van een optioneel audiosysteem met 12 speakers. Het merk meldt al dat de CX-30 beschikbaar komt in negen kleuren, waaronder Soul Red Crystal, Machine Gray en Polymetal Grey. Het interieur, met een 8,8 inch groot infotainmentscherm, is uit te voeren in de kleuren Dark Brown en Dark Blue. Dark Brown valt op zijn beurt te combineren met de leerkleuren Black en Pure White. Dark Blue is te krijgen in combinatie met zwarte stoffen bekleding en in combinatie met zwart kunstleer. Mazda zegt dat het ontzettend zijn best gedaan heeft om trillingen en geluiden die vanuit de aandrijflijn het interieur binnendringen zo veel mogelijk te beperken.

De CX-30 krijgt een doorontwikkelde versie van Mazda's i-Activ-vierwielaandrijving. Het systeem werkt samen met GVC (G-Vectoring Control) om het koppel over de voor- en achterwielen te verdelen. Op de motorenlijst verschijnt, net als in de 3, de revolutionaire SkyActiv-X krachtbron naast SkyActiv-G-benzinemotoren. Dieselen kan natuurlijk ook, waarschijnlijk met de SkyActiv-D 116. De benzineblokken zijn uitgerust met M Hybrid, een mild hybrid-systeem dat de motor kan ondersteunen. Exacte gegevens over de aandrijflijnen volgen later, hetzelfde geldt voor een Nederlands introductiemoment.

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-de-mazda-cx-30/

D Elzinga

Gebruiker
Ik vind het beslist geen lelijke auto, maar ook het design van Mazda wordt wel heel voorspelbaar zo. Ik moest de CX-3 en CX-5 opzoeken om alle verschillen goed te zien...

DeeTwee

Gebruiker
Dit had wat mij betreft de perfecte hoogopdepotenmazda kunnen zijn, formaat precies goed, uiterlijk bijna 100 % perfect. Bijna...die grijze tupperware om de wielkasten is wel heel erg aanwezig :cry:

Rutger DC

Gebruiker
Voor een Mazda een beetje teleurstellend. De auto doet me een beetje aan de Lexus UX denken. Ook hier weinig subtiel ongespoten plastic rondom de wielkasten. Ben benieuwd hoe het eruit zou zien met het grootste deel van het plastic in carrosseriekleur. Het interieur is zoals vaker de laatste tijd bij Mazda een waar kunststukje.

De naam is inderdaad verwarrend. Het lijkt in ieder geval een concurrent voor de Toyota C-HR, Volkswagen T-Roc en de ongetwijfeld ruimere Seat Ateca, Skoda Karoq, Nissan Qashqai en Renault Kadjar.

adinsx

Gebruiker
Rutger DC zei:
Voor een Mazda een beetje teleurstellend. De auto doet me een beetje aan de Lexus UX denken. Ook hier weinig subtiel ongespoten plastic rondom de wielkasten. Ben benieuwd hoe het eruit zou zien met het grootste deel van het plastic in carrosseriekleur. Het interieur is zoals vaker de laatste tijd bij Mazda een waar kunststukje.

De naam is inderdaad verwarrend. Het lijkt in ieder geval een concurrent voor de Toyota C-HR, Volkswagen T-Roc en de ongetwijfeld ruimere Seat Ateca, Skoda Karoq, Nissan Qashqai en Renault Kadjar.

Vanuit Genève maar even mijn beoordeling in het echt. Die grote plastic rand is vind ik echt te groot. En de auto oogt erdoor misschien wat kleiner. Zeker kleiner dan de Kadjar en dergelijke.

Dus tja, stond bij de onthulling te kijken maar had niet echt een wauw gevoel.

Wouter82

Moderator

Jammer dat alle ontwerpers bezig waren met de 3 en dat de stagiair zich er vanaf mocht maken met de blauwdrukken van de CX-3 en een kopieerapparaat. Door de wielkasten lijken de wielen zelf wel erg klein uit te vallen, jammer. Vage naam ook, gelukkig kent bijna niemand de QX30...

Wulp

Gebruiker
De CX-3 is best apart en krap dus wilden ze een meer ingetogen en ruimere variant uitbrengen. Maar ik vind hem daardoor een beetje saai. De plastic randen zijn ook wel erg dik. Mazda3 interieur ziet er natuurlijk wel weer fantastisch uit. Dat blauw met bruin van binnen is wel erg bijzonder erg fraai. Aangezien ik de ruimte niet nodig heb zou ik voor de schitterende CX-3 gaan.

SVF

Gebruiker
Waarom niet gewoon een 3 station? Volgens mij zitten wij Europeanen daar meer op te wachten dan weer de zoveelste SUV. Ik vind deze CX-30 niet lelijk maar ben ook niet echt onder de indruk, net als de CX-3 eigenlijk.

Mach1

Gebruiker
Best fraai, maar wel weer erg veel van hetzelfde... van mij hadden de zwarte wielkastranden wel iets subtieler gemogen.

straatos

Gebruiker
Beetje erg grote spatbordranden. Ik zou 'm lekker op een verlagingssetje zetten, min 5 cm. Dan wordt het meer een grote hatchback.

iDS

Gebruiker
Tja, de tupperware was blijkbaar in promotie: er is och echt wel met het plastic gesmeten!
Bovendien zo'n kleine uitsnijding voor het achterportier en dan een stuk zwart plastic om de raamlijn te vervolledigen, dan had ik de raamuitsnijding toch aangepast: mooier én ergonomischer.

929V6

Gebruiker
Aardig interieur wel maar verder een voor Mazda toch al vrij matig ontwerp dat door al dat plastic helemaal om zeep wordt geholpen.

Wulp

Gebruiker
SVF zei:
Waarom niet gewoon een 3 station? Volgens mij zitten wij Europeanen daar meer op te wachten dan weer de zoveelste SUV.

Alleen in West-Europa ja. Mazda zou dom zijn om geld in een station te steken die ze nergens anders ter wereld zouden kunnen slijten. Een SUV echter wel

Wulp

Gebruiker
234cec30-mazda-cx-30-unveiled-geneva-4.jpg

cb51a606-mazda-cx-30-unveiled-geneva-18.jpg

576806b5-mazda-cx-30-unveiled-geneva-10.jpg

f4960988-mazda-cx-30-unveiled-geneva-17.jpg

beec050c-mazda-cx-30-unveiled-geneva-3.jpg

680eb6ec-mazda-cx-30-unveiled-geneva-16.jpg

cbd9628d-mazda-cx-30-unveiled-geneva-9.jpg

b6cb3cad-mazda-cx-30-unveiled-geneva-21.jpg

Meer foto's: https://www.carscoops.com/2019/03/all-new-mazda-cx-30-slots-between-cx-3-and-cx-5-because-theres-enough-suvs/

Wat een tegenvaller na de fraaie CX-3, bijzondere Mazda3 en chique Mazda6 fL Maar goed, waarschijnlijk bewust ingetogen gehouden en dus ook ruimer om een bredere doelgroep aan te spreken die ze moeten missen met de CX-3 en Mazda3. Die zijn immers krap achterin

Timo

Gebruiker
In de basis geen onaardig ontwerp, maar wel erg zoutloos na de nieuwe 3. En inderdaad, die plastic randen zijn tien maten te groot. Wat de ontwerper daar dacht is me een raadsel.

mns afd AE en D

Gebruiker
straatos zei:
Beetje erg grote spatbordranden. Ik zou 'm lekker op een verlagingssetje zetten, min 5 cm. Dan wordt het meer een grote hatchback.

Het is al een hatchback, straatos, en, hoewel een beetje aan de hoge kant (154cm dankzij die 5 cm extra grondspeling) , niet eens een grote.

En het zijn niet alleen de spatbordranden, de wielkasten zelf zijn gewoon veel te groot. Moet je behalve in een verlatingssetje ook nog in grotere velgen investeren. Wordt het al met al, opgeteld bij de duizenden euro's BPM die je te veel betaald hebt voor een fractie méér verbruik en dus een paar gram meer uitstoot dan een 5cm lagere, een kostbare grap...

Ik vind hem overigens, afgezien van die wielkasten, niet tegenvallen. Mooie auto, maar niets voor mij.

mvrgr, m'ns

Wulp

Gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=u_nPK5sUn2w

Hij vind hem mooi van buiten maar vind ook het plasticgehalte te hoog. Interieur is niet zo zijn smaak maar kwalitatief op hoog niveau. Bagageruimte is gewoon goed voor als je in dat segment gaat shoppen (zeker ivm de Mazda3), hoofdruimte achterin goed, beenruimte nog niet erg indrukwekkend moet ik zeggen. Dat doet de VW groep toch beter met hun Karoq, sowieso mis ik bij Mazda multifunctionele handigheidjes zoals verschuifbare achterbank bv. Met de 323 Fastbreak hadden ze dat bv wel, net als een passagierstoel waarvan de rugleuning kon neerklappen. Imo hadden ze bij de CX-03 eens kunnen laten zien wat bij anderen niet mogelijk was

adinsx

Gebruiker
Bird Nerd zei:
SVF zei:
Waarom niet gewoon een 3 station? Volgens mij zitten wij Europeanen daar meer op te wachten dan weer de zoveelste SUV.

Alleen in West-Europa ja. Mazda zou dom zijn om geld in een station te steken die ze nergens anders ter wereld zouden kunnen slijten. Een SUV echter wel

Dat gaf de CEO van Mazda en die van Mazda Europe ook aan. Het (midi)-suv segment groeit het hardst en heeft de meeste potentie in Europa. Daarom besloten ze de wereldpremière ook hier in Genève te doen.

brg

Gebruiker
De AW-forumbezoekers worden geacht enigszins autogek te zijn, of zo zou het toch moeten.
Maar denk je nu echt dat Janmetdepet die een wagen enkel ziet als een gemakkelijke maar milieubelastende wijze om zich vrij eenvoudig van A naar B te begeven, veel verschil ziet tussen deze "saaie" Jap en "emotie uitbrakende" Italiaan??? Denk het niet!

Rutger DC

Gebruiker
British Racing Green zei:
Maar denk je nu echt dat Janmetdepet die een wagen enkel ziet als een gemakkelijke maar milieubelastende wijze om zich vrij eenvoudig van A naar B te begeven, veel verschil ziet tussen deze "saaie" Jap en "emotie uitbrakende" Italiaan??? Denk het niet!

Mazda is dan ook een beetje het Japanse Alfa. De achterlichten van de CX-30 lijken me duidelijk geïnspireerd op die van de Giulietta (vormgeving ledjes). Ik vind ze niet zoveel op elkaar lijken, zoals ik de stelling dat auto's steeds meer op elkaar zijn gaan lijken, die forummer s velthuis sporadisch met ons deelt, ook niet kan onderschrijven.

Kristian2

Gebruiker
Een verouderd modellengamma, een conceptcar in Geneve die niet opzienbarend oogt en nog lang niet productierijp is.....
Bijna beledigend om Alfa met Mazda te vergelijken.

Mazda toont lef met apart design, innovatieve technieken en prachtige interieurs die gefocust zijn op rijplezier. Alfa kan nog heel veel leren van dit eigenzinnige merk.

Wulp

Gebruiker
Kwaliteit van een Mazda6 interieur is zelfs beter dan dat van de Giulia. Durf ik mijn hand voor in het vuur te leggen

danielauto

Gebruiker
Kristian zei:
Een verouderd modellengamma, een conceptcar in Geneve die niet opzienbarend oogt en nog lang niet productierijp is.....

Mazda toont lef met apart design, innovatieve technieken en prachtige interieurs die gefocust zijn op rijplezier. Alfa kan nog heel veel leren van dit eigenzinnige merk.
Nu alleen nog een automaat die dat ook onderstreept!

(verder wel met je eens)

Wheel Critic

Gebruiker
Dat zwarte ongeverfde plastic rondom maakt het voor mij een nogo. Verpest het uiterlijk volkomen.
Was toch ooit alleen bij instap uitvoeringen?
Valt nog mee dat de portiergrepen en spiegels in kleur zijn :)

iDS

Gebruiker
Kristian zei:

En Mazda kan nog een pak leren van het rijplezier dat een Alfa Romeo biedt: daar komen ze niet in de buurt. Een Mazda MX-5 krijgt het schaamrood op de carrosserie naast een 4C.
Trouwens, een verouderd gamma? Enkel de Giulietta komt op leeftijd, de rest is nog helemaal actueel.
Inderdaad beledigend om Mazda met Alfa Romeo te willen vergelijken o_O

Kristian2

Gebruiker
IDS zei:
En Mazda kan nog een pak leren van het rijplezier dat een Alfa Romeo biedt: daar komen ze niet in de buurt. Een Mazda MX-5 krijgt het schaamrood op de carrosserie naast een 4C.

Nou dat denk ik niet hoor. Een 4C is meer supercar en extremer maar meer rijplezier geloof ik niks van. Deze Italiaanse vergelijkingstest bevestigt dat ook.

En dat terwijl het Mazdaatje een fractie kost van de 90k kostende 4C. Knap van Mazda!

Rest actueel? Interieur van Giulia en Stelvio kon bij lancering al niet meekomen met de directe (premium) concurrentie en dat je de MiTo al vergeten bent zegt genoeg.
Tegenover de Mazda 2, CX-3, 3, CX-30, CX-5 biedt Alfa Romeo geen enkele fatsoenlijke tegenstrever.

Ik ben van mening dat Alfa Romeo zich niet moet gaan meten met het premium segment waar ze de Giulia en Stelvio hebben gepositioneerd. Rijkwaliteiten zijn absoluut goed maar op andere gebieden kunnen ze gewoon niet meekomen. Gaat ze ook never niet lukken want het ontwikkelingsbudget van BMW, Audi en Mercedes is vele malen groter.

Wulp

Gebruiker
Mazda begint richting premium te gaan zonder dat van de daken te schreeuwen. Een beetje een Ford maar dan stapje hoger. Daar zou Alfa Romeo zich ook maar moeten richten, luxer dan een Ford, Renault, Nissan e.d maar geen directe concurrent van BMW/Audi/MB, gaan ze gewoon niet redden

Mazda's staan overigens al zeker 10 jaar bekend om hun sportieve/dynamische rijeigenschappen

s velthuis

Gebruiker
Alfa gaat het sowieso niet redden. Toen er nog vraag was naar sportieve, dynamische auto's konden ze ze niet leveren. Nu wel, maar nu willen we zelfsturend, autonoom en zo min mogelijk interactie vanuit het voertuig. Slag gemist dus. Zelfs BMW begint steeds meer over te stappen op zaken als smartphone-interactie, voorwielaandrijving en 3 cilinder turbo-torren en dat legt ze geen windeieren.

DeeTwee

Gebruiker
s velthuis zei:
Alfa gaat het sowieso niet redden. Toen er nog vraag was naar sportieve, dynamische auto's konden ze ze niet leveren. Nu wel, maar nu willen we zelfsturend, autonoom en zo min mogelijk interactie vanuit het voertuig. Slag gemist dus. Zelfs BMW begint steeds meer over te stappen op zaken als smartphone-interactie, voorwielaandrijving en 3 cilinder turbo-torren en dat legt ze geen windeieren.

Die driecilinder turbotorretjes zijn wat mij betreft een aanwinst. De driveability (als in vloeiend optrekken met handbak) ervaar ik vaker als een uitdaging bij dit motortype, maar voor iemand die 'zelf' wil rijden zou dat geen minpunt hoeven zijn. Verder klinkt het leuk -of als het je smaak niet is in ieder geval karakteristiek, valt er voldoende vermogen uit te peuteren voor een beetje lol en zorgt het voor niet al teveel gewicht in de neus en dat laatste is ook weer een must voor "sportieve, dynamische auto's". Kijk maar naar de Focus. Zelf rij ik die auto nu, maar dan met een zware tweeliter viercilinder diesel voorin, en dat heeft meer invloed op de lichtvoetigheid dan ik toe durf te geven. Als Alfa Romeo het nog gegund is om een C-segment hatch te ontwikkelen kijken ze beter maar heel goed naar de Focus ecoboost modellen.

iDS

Gebruiker
Kristian zei:
IDS zei:

Nou dat denk ik niet hoor. Een 4C is meer supercar en extremer maar meer rijplezier geloof ik niks van. Deze Italiaanse vergelijkingstest bevestigt dat ook.

En dat terwijl het Mazdaatje een fractie kost van de 90k kostende 4C. Knap van Mazda!

Rest actueel? Interieur van Giulia en Stelvio kon bij lancering al niet meekomen met de directe (premium) concurrentie en dat je de MiTo al vergeten bent zegt genoeg.
Tegenover de Mazda 2, CX-3, 3, CX-30, CX-5 biedt Alfa Romeo geen enkele fatsoenlijke tegenstrever.

Ik ben van mening dat Alfa Romeo zich niet moet gaan meten met het premium segment waar ze de Giulia en Stelvio hebben gepositioneerd. Rijkwaliteiten zijn absoluut goed maar op andere gebieden kunnen ze gewoon niet meekomen. Gaat ze ook never niet lukken want het ontwikkelingsbudget van BMW, Audi en Mercedes is vele malen groter.

Tja, je had ook kunnen snappen dat de 4C één voorbeeld was. De CX-5 komt niet in de buurt van de Stevio qua rijdynamiek, de 6 is een goeie middenklasser maar maakt geen kans tegen de Giulia qua rijbeleving.

Op technisch vlak mogen we bij AR trouwens binnenkort hybride techniek verwelkomen, terwijl Mazda enkel maar verbrandingsmotoren blijft aanbieden.
Een reeks modellen aanhalen die AR niet aanbiedt om het merk de dieperik in te duwen, slaat ook nergens op als je bekijkt dat Mazda ook niks kan stellen tegenover 95% van het aanbod van de 'premium'merken...alsof die 2, CX-3 of CX-30 ook zo'n uitzonderlijke wagens zouden zijn
Mazda biedt degelijke gezinswagens aan (en daar stopt het ook), Alfa Romeo sportieve gezinswagens. Er is dus totaal geen reden om Mazda als het modernere merk te zien.

Wulp

Gebruiker
Er schijnt dit jaar of in 2020 al een EV van Mazda te komen. Overigens werden Mazda's als te sportief gezien dus zijn ze nu een betere middelmoot geworden tussen comfort en dynamiek, daar vroeg de markt om. De handbakken bij Mazda zijn trouwens heerlijk. Een CX-5 is bv ook een betere allrounder geworden, het blijft immers een gezinsauto

Wulp

Gebruiker
De prijzen voor de nieuwe Mazda CX-30 zijn bekend. De Mazda CX-30 zal vanaf begin september in de Nederlandse showrooms staan. De prijzen beginnen bij € 29.990,- voor de uitvoering met Skyactiv-G 122 benzinemotor en handgeschakelde zesversnellingsbak. De uitrusting van de Mazda CX-30 lijkt op veel vlakken op de nieuwe Mazda3 zoals deze nu in de showrooms staat. Dat betekent dat er ook een Comfort en Luxury te bestellen zijn en dat het model aan het eind van het jaar ook zal beschikken over de revolutionaire Skyactiv-X motor.

De complete en definitieve prijslijst van de CX-30 kan pas worden vrijgegeven na de officiële homologatie, naar verwachting eind juli. Tot dan zijn alle andere genoemde prijzen indicaties.

UITRUSTING MAZDA CX-30
De nieuwe CX-30 is evenals de nieuwe Mazda3 standaard zeer rijk uitgerust met onder andere Radar Cruise Control, projectie head-up display, cilmate control, parkeersensoren achter, Mazda Connect met DAB+/Apple CarPlay/navigatie en uiteraard het bij Mazda bekende brede assortiment aan veiligheidssystemen. Daarnaast kent de CX-30 een paar unieke designelementen, zoals 16 inch lichtmetalen velgen in Gray, zwarte bekleding met donkergrijze zitting, een aantal hoogwaardige dashboardelementen in donkerblauw kunstleder, evenals de middenarmsteun en de deurpanelen en een grijze hemelbekleding.

COMFORT UITVOERING
Optioneel kan er gekozen worden voor de Comfort uitrusting die minimale verschillen kent ten opzichte van dezelfde versie bij de Mazda3. De enige extra uitrustingselementen zijn een automatisch te openen en sluiten achterklep en ventilatieroosters voor de achterpassagiers. Het Bose® premium-audiosysteem met designspeakers in Gloss Black is optioneel beschikbaar, evenals het leer pakket met zwart leer en dashboardelementen in donkerbruin).

LUXURY UITVOERING
Of er kan gekozen worden voor de Luxury uitvoering met als optie het i-Activsense pakket, bekend van de Mazda3. De 18 inch velgen van de CX-30 Luxury zijn uitgevoerd in Silver op de Skyactiv-D en in Bright Silver op de Skyactiv-X. Bij deze laatste motorisatie kan er als optie gekozen worden voor Pure White lederen bekleding, een schuif-/kanteldak (alleen i.c.m. het i-Activsense pakket) en 4WD (alleen i.c.m. met het i-Activsense pakket en het schuif-/kanteldak). De verwachte meerprijzen voor de Comfort en Luxury uitvoeringen zijn nu nog niet bekend.

AANDRIJVING EN TREKKRACHT CX-30
De beschikbare aandrijflijnen op de Mazda CX-30 zijn dezelfde als op de Mazda3: de Skyactiv-G 122 met M Hybrid en cilinderuitschakeling en de keuze uit een 6MT of een 6AT, de Skyactiv-D 116 met keuze uit 6MT en 6AT en de Skyactiv-X 181 met M Hybrid en een keuze uit 6MT en 6AT en 4WD. De verwachte meerprijs voor de automaat ligt rond de € 2.500,-. De Skyactiv-G zal uitsluitend beschikbaar komen in de standaardversie en als Comfort.

Evenals de CX-3 (1.200 kg) en CX-5 (1.800 kg) kent ook de CX-30 een mooi hoog trekgewicht van 1.300 kg.

Rutger DC

Gebruiker
Een beetje de prijzen die de Mazda CX-5 vorig jaar had, totdat alle prijzen door het dak gingen door de enorm gestegen BPM door de invoering van de WLTP-testcyclus. Ik denk dat de CX-30 wel een sterk kannibaliserende werking heeft op de CX-5 én CX-3-verkopen.

danielauto

Gebruiker
Doe mij toch maar de CX5 hoor; net even ruimer en niet die lelijke plastic wielkasten. Die wielkasten zijn echt een afknapper van jewelste.

DeeTwee

Gebruiker
danielauto zei:
Doe mij toch maar de CX5 hoor; net even ruimer en niet die lelijke plastic wielkasten. Die wielkasten zijn echt een afknapper van jewelste.
Die plastic randen lijken te schreeuwen: "Er moet toch een reden overblijven om door te sparen voor een CX-5?!"

Pourquoi

Gebruiker
17_11.jpg

18_10.jpg

01_23.jpg

19_9.jpg

02_22.jpg

10_17.jpg

03_22.jpg

14_14.jpg

15_13.jpg

16_13.jpg

4/5: Much like the new Mazda 3 hatchback, the CX-30 is a good car lacking a good petrol engine. However, we’re told that the 178bhp SkyActiv-X motor will be available when the car arrives in November, and it should go some way to addressing this. Interior quality surpasses that of most mainstream rivals, and the CX-30 is good to drive, but there are more practical options.

Rijtest: https://www.autoexpress.co.uk/mazda/cx-30/107423/new-mazda-cx-30-2019-review

Ook andere websites hebben er mee gereden. Typische Mazda: zeer hoogwaardig interieur, comfortabel en dynamisch tegelijk en itt de Mazda3 normaal uitzicht rondom. Alleen de motoren zijn missen kracht (tot de SkyActiv-X komt) en concurrenten zijn ruimer en praktischer (apart dat ze juist met dit model daar niet wat meer moeite voor hebben gedaan)

Guest
Phhhh veel plastic rond de wielkasten doet m.i. veel afbreuk aan mooi ontwerp. Niet de mooiste uit de Mazda stal. In AW een occasion test van de Mazda 6, prachtige wagen maar opvallend dat Mazda de roest nog steeds niet onder de knie heeft. Overigens euvel bij veel Japanse merken.

Epica

Gebruiker
Zo zielig al die reacties over de plastic, van de week kwam er een andere auto voorbij met nog grotere plastic wielranden en daar had niemand het er over en nu bij Mazda is het een minpunt, laat wel duidelijk het niveau zien op autoweek.

Foie Gras

Gebruiker
Is het bij die 'andere auto' ook zo geprononceerd? Het misstaat enorm op deze CX-30. Dat zie je zelf toch ook wel?

Guest
Epica zei:
Zo zielig al die reacties over de plastic, van de week kwam er een andere auto voorbij met nog grotere plastic wielranden en daar had niemand het er over en nu bij Mazda is het een minpunt, laat wel duidelijk het niveau zien op autoweek.

Wat een rare reactie!

Epica

Gebruiker
Cdlop zei:
Epica zei:

Wat een rare reactie!
Het is een reactie op jou niveau, dus snap niet wat jij er raar aan vind.

Carfanatic

Gebruiker
Epica zei:
Cdlop zei:
Epica zei:

Wat een rare reactie!
Het is een reactie op jou niveau, dus snap niet wat jij er raar aan vind.

Het is een reactie op jouw niveau, dus snap niet wat jij er raar aan vindt.

Pourquoi

Gebruiker
Het is een reactie op jou niveau

:)

De auto doet mij niet zoveel eigenlijk. Al vind ik hem zo al een stuk mooier (Mazda3 ziet er irl ook beter uit)

https://www.youtube.com/watch?v=uboYGwUg4JI

Wel weer opvallend dat de Nederlandse autopers de CX-30 en Mazda3 SkyActiv-X nog niet hebben getest of iig online hebben staan...

Bovenaan