AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Test: Honda NSX (2017)

Bedwelmende overdosis

129 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
AutoWeek 13 2017
AutoWeek 13 2017

Je leest het in AutoWeek 13 2017

Eindelijk is hij er dan: de nieuwe Honda NSX. De langverwachte Japanse sportwagen heeft bijzonder indrukwekkende techniek, maar is dat ook genoeg om de Nissan GT-R van de troon te stoten als keizer? Natuurlijk doken we ook nog even in die geweldenaar om de boel lekker op scherp te zetten.

Fluisterstil rolt de Honda NSX van zijn plek. De digitale snelheidsweergave loopt op, het pijltje dat het toerental aangeeft, blijft links onderin de hoek van het hypermodern ogende instrumentarium staan, maar jawel, daar springt hij bij: de V6 vlak achter me, en tegelijkertijd springt de wijzer van de toerenteller omhoog. Een donker geluid is hoorbaar en er wordt een toerental in de 'meter' aangegeven. De overgang van geheel elektrisch naar hybride rijden gaat gladjes. De automatische versnellingsbak met dubbele koppeling heeft die eerste meters gevoelloos alweer twee verzetten hoger ingelegd. Hij heeft er negen in totaal. Maar wacht eens even, EV, hybride, automaat … is dit echt die opvolger van die adrenalinepompende eerste supersportwagen van Honda die de eerste generatie van de NSX toch echt was bij zijn aantreden, in 1989? Ik kan me het afscheid dat ik in de zomer van 2005 nam nog voor de geest halen. De NSX ging toen uit productie. Die schreeuwende V6 VTEC resoneerde via je ruggengraat door het lichaam, en 's avonds lag je nog na te trillen in bed.

En nu? Nu rijd ik zoevend weg in een spannend ogende bolide die bol staat van de hypermoderne technologie. Wat me voor het instappen al opviel, is hoe compact de nieuwe NSX is. Kleiner dan een Audi R8 of een McLaren 570S, laat staan een Nissan GT-R. Die torent hoog boven deze Honda uit. Dat hij klein is, merk je ook vanbinnen. Het zwarte hemeltje van het carbon dak zorgt voor dat typische, knusse sportwagengevoel. Het interieur oogt al net zo modern als het exterieur. Rood leer op de portieren en aan de zijkant van de hoge, brede middenconsole, koeienhuid op het dashboard, maar ook wel kunststofsoorten die minder hoogwaardig tonen. De schakelflippers, die meedraaien met het stuur, voelen bij het bedienen licht aan. Ze maken een klik, maar doen wat plastic-achtig aan. Niet dat je ze nodig hebt, want de techniek doet het allemaal prima zelf. Tenzij je echt op de limiet op een circuit aan het knallen bent, want dan is het bij het terugschakelen fijn om toch zelf de flippers ter hand te nemen.

QUIET

Het rijprogramma heeft vier standen en je bedient het systeem met een grote draaiknop op het dashboard. In de braafste, die toepasselijk Quiet heet, merken omstanders niets van het gigantische potentieel van de V6 met twee turbo's. De benzinegestookte krachtbron levert 508 pk. Verdere ondersteuning komt van een elektromotor met 48 pk. Daar blijft het echter niet bij, want voor in de korte neus produceren twee elektromotoren – voor elk voorwiel één – per stuk 37 pk. Het systeemvermogen bedraagt 581 pk, het maximum koppel 646 Nm.

In de braafste stand rol je elektrisch tot 40 kilometer per uur, en die supersonisch klinkende sportwagen die even daarvoor nog zo heftig klonk, rolt opeens braaf door een dorpje. In de Sport-modus is er sprake van veel elektrische ondersteuning en de EV-modus waar mogelijk, in Sport Plus gaan alle parameters behoorlijk op scherp. De besturing wordt directer, de demping straffer, de versnellingsbak en de gasrespons natuurlijk ook en de hele aansturing van alle krachten naar de wielen is erop gericht de auto maximaal te laten presteren. Honda zelf rept van het SH-AWD-aandrijfsysteem; integrale aandrijving komt natuurlijk tot stand door de elektromotoren in de neus. Vanaf Sport Plus begint het er echt op te lijken. Bij gas liften blazen de turbo's agressief af, het motorgeluid is lekker indringend en bij vol gas volgt er een ongekend snelle reactie. De DCT schakelt vreselijk snel terug en de stuwende kracht van de turbo's plus de elektromotoren die kracht uit de accu's krijgen, maken de NSX bijna onwerkelijk snel. De toerenteller licht rood knipperend op en bam, weer die versnelling! Korte rechte stukken tussen bochten lijken te verdwijnen en worden onderdeel van een groot bochtenlint. Insturen gaat ongekend fel. Hier betaalt de ideale gewichtsverdeling zich uit. Geen moment van een carrosserie die zich even moet zetten, gewoon meteen de commando's van het stuur opvolgen. Wat voegt de vierde stand dan nog toe? In Track-modus gaat het ESP uit, maar zelfs dan heb je als bestuurder al snel het vertrouwen om de limiet op te zoeken. Aanremmen, insturen en gas erop. Je komt heel snel in de flow en de auto is bijzonder foolproof. Hard gaan met deze auto is niet zo moeilijk als met krachtige achterwielaandrijvers met de motor voorin, zoals de Mercedes-AMG GT of de Jaguar F-type, maar ook gemakkelijker dan in de eveneens integraal aangedreven Nissan GT-R.

De lekker compacte NSX trek je aan, is ontzettend stijf en heeft een voortreffelijke balans. Hier hebben naar perfectie strevende Japanners zich op uitgeleefd! Laat dat nog ruimte voor emotie? De verbluffende acceleratie en het geluid aan boord doen echt wat met je, maar verwacht niet het kippenvel van een Ferrari, Lamborghini of Porsche. De technische overdosis en de waanzinnige acceleratie veroorzaken een gevoel van ontzag en bewondering. Hoe snel wordt de nieuwe generatie sportwagens wel niet! Deze schiet met een verbluffend gemak in drie tellen rond van 0 naar 100 km/h, maar op de tussensprint deelt de NSX nog grotere klappen uit. De besturing zou nog wat meer gevoel mogen hebben, mar door de agressieve wijze waarop de neus bochten aanvalt, is het niet moeilijk de auto als een soort precisiewapen te gebruiken. Tegelijkertijd blijkt de auto in normaal verkeer nog behoorlijk gebruiksvriendelijk, al geldt dat niet voor de bagageruimte.Veel meer dan een flnke weekendtas kan er in het vak achter de middenmotor niet worden ondergebracht.

EXCLUSIEF

Met maar zeven verkooppunten in Europa zal de kans dat je een Honda NSX op de weg tegenkomt klein zijn. Nederlanders kunnen naar een plaatselijke Honda-dealer stappen, die de NSX-koper via één van de uitverkoren dealers, bijvoorbeeld in Duitsland, verder kan helpen. Circa € 200.000 vraagt Honda voor zijn nieuwste hoogstandje. Aan de mythe die rond de eerste NSX hangt – vooral gecreëerd door de bemoeienis van Ayrton Senna met die auto – zal de nieuwe nooit kunnen tippen, maar dat Honda weer een puike prestatie heeft geleverd, staat als een paal boven water.

Verder lezen?

Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.

Inloggen of Registreren

Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX

Lezersreacties (129) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 1
Honda NSX??? volgens mij zie ik hier een Nissan-GTR
P Zonda
P Zonda
  • 2
Normaal gesproken gaat mijn hart kloppen van snelle auto's, of het een Meganse RS is of een AMG, dat doet er niet veel toe. De NSX is geen mooie auto ( lijkt een beetje op de BMW i8), klinkt voor geen meter en is behoorlijk aan de prijs ( alles wat ik zeg is subjectief, dus niet persoonlijk opvatten).
Johanw
Johanw
  • 0
Dikke bak..veel filmpje van vergelijkende tests en is men zwaar onder de indruk van de nsx.

GTR is uiteraard ook gave bak...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nu al mooier dan bijvoorbeeld de Corvette! Wauw.
Dave thuis
Dave thuis
  • 0
allebei een topwagen dus !! Allebei mooi en stoer.
lennie
lennie
  • 6
Weinig indrukwekkend. De vorige NSX had de wauw factor. Dit ziet eruit als een alledaags coupe-tje. Ik verwacht van een sportwagen toch wel wat meer presence. Veder is hij zoals elke Honda veel te duur voor wat hij biedt en hij lijkt me voor mensen die een beetje een noord Europees postuur hebben ook uitermate irritant klein. Nee, die mij dan maar een Audi R8. Veel indrukwekkender en waarschijnlijk ook nog eens stukken betrouwbaarder.
Roskampies
Roskampies
  • 0
Ahh effe verder loeren. Sry. 2e kop koffie nodig
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het gegeven dat velen hem onder een andere supercar plaatsen ondanks dat de prestaties en techniek echt wel van deze tijd zijn zullen hem exclusief houden en kun je net als bij de voorgaande NSX er zeker van zijn dat je zelden een tweede tegenkomt.
Wie relatief ingetogen zonder al te veel herrie voor supercar begrippen wil rondrijden zou in deze NSX een zeer geschikte auto kunnen zien.
ra mg2
ra mg2
  • 2
Beide sportwagens zijn mekaar waard zo blijkt uit meerdere tests. Maar zoals het een echte Honda betaamt doet de NSX het allemaal meer verfijnd. En het testverbruik ligt zowat 30 % lager. De NSX doet het met 10 l/100 km terwijl de GTR toch tussen de 13 en 15 l/100 km zit. Als je de NSX en de R8 boven mekaar zet in één beeld in zijaanzicht dan valt op hoe lelijk de verhoudingen van de R8 zijn, een gedrocht in vergelijking met de NSX.
De GTR is nog steeds een geweldige sportwagen en.... kost in België zowat de helft van de NSX.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Één woord: Fantastisch!
Dave thuis
Dave thuis
  • 0
Maar Lennie, ook de R8 vind ik een schitterende wagen. Het interieur is enkel erg saai, echt een afknapper in vergelijk met het exterieur.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Wat een gave kar. De kwaliteit zal ook wel superieur zijn..
JDx
JDx
  • 13
Wat HEERLIJK toch dat er weer een Nissan GT-R, Honda NSX en straks ook Toyota Supra is he?!

Toch mensen? Ja toch!!!!!
JDx
JDx
  • 1
En met de Toyota GT86/Subaru BRZ heb je weer een soort Celica, helaas vind ik de CRX opvolger de CRZ een beetje jammer. Paseo zal ik niet echt missen, Scirocco/Corrado opvolger was helaas ook niet een heel groot succes.

Eigenlijk moet Mazda er nog een MR-2 opvolger bij gooien, dus zoals die eerste half-targa achtige. De MX-5 is er nog altijd. Ook nog een RX-7/8 opvolger erbij en dan nog een betaalbare sportieve coupe MX-6 opvolger, maar was er niet een Mazda 6 Coupe onderweg?

Mis ik nog wat leuk jappen spul?
Anoniem
Anoniem
  • 4
Hele fraaie auto deze NSX! Wellicht een beetje krap van binnen maar technisch super. Zou hem wel eens naast een 911 Turbo S willen zien...
Anoniem
Anoniem
  • 2
JDx De MR-2 was van Toyota
BMW 007
BMW 007
  • 3
Toen ik die GT R in het filmpje zag rijden, dacht ik direct, ik hoop die chauffeur nooit in het echt tegen te komen, zo een asociale rijder. Ik had al een paar keer een frontale botsing gehad.
Gelukkig voor hem was er weinig volk op de baan.
Soms vroeg ik me af in welk land hij reed.
Ik vraag me altijd af, zijn die sportwagens nu zo slecht, dat die niet tegen een fatsoenlijke snelheid een bocht binnen de lijntjes kunnen nemen, of kunnen de testers niet rijden?

Voor de rest, mooie auto, maar niet in het wit.
JDx
JDx
  • 1
Ja natuurlijk, excuses!
Anoniem
Anoniem
  • 2
Die Honda is gewoon ongelooflijk. De techniek van supercars die veel meer kosten gewoon in een Honda. Ook de mogelijkheid om elektrische te rijden maakt hem een stuk aangenamer voor in de stad of file. Ik zie geen reden waarom je er geen zou kopen.
S Oud
S Oud
  • 0
Mooi stukje techniek, maar ik.moet de camera-man gelijk geven.. Als de auto voor bij rijdt klinkt er geen dramatiek. Geen gebrul en geschreeuw maar nog meer dat computerspel gevoel wat je bij veel moderne auto's beleefd.... even saai en braaf als het schakelen met nep tussengas van een VW golf met DSG.. De looks hebben weer wel dramatiek wat mij betreft.... heerlijk.... maar toch het gejank van de Vtec was toch iets wat het geheel in mijn beleving meer afmaakt dan dit resultaat..
Anoniem
Anoniem
  • 5
@Lennie
De Honda is veel exclusiever dan een Audi. Binnen lijkt de Honda tenminste niet op een Jazz, zoals de Audi R8 binnenin wel lijkt op een Audi A1. Veder zal de Honda waarschijnlijk veel meer in waarde stijgen dan die Audi.

En een sportwagen/supercar koop je toch niet om zijn betrouwbaarheid, en dan nog zal de Honda vele malen betrouwbaarder zijn dan de Audi.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Allebei geweldig.
JDx
JDx
  • 2
@Lexus
Ik zou liever die NSX hebben dan een R8, zeker exclusiever, maar heb in een A1 gereden en in een R8 gezeten, het heeft gelijkenissen, maar lijkt niet op elkaar, zit ook compleet anders.

En al gaat m'n voorkeur uit naar de NSX, interieur van de R8 (vooral het eerste model, maar ook de nieuwe) is veel mooier.
Jan Jan
Jan Jan
  • 4
Betrouwbaarheid en Audi in 1 zin: het is pas zaterdag 1 april, Lennie!
Dave thuis
Dave thuis
  • 2
@www lexus : waarom je er niet een koopt? nou .....helaas laat mijn bankrekening geen 2 ton afschrijven......jammer genoeg.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Een niet erg hoogwaardig interieur. Hmmm, dat klinkt zorgelijk. Nou ja, dan ga ik toch maar voor de Audi A3.
Kenju
Kenju
  • 1
@S Oud:

Ik denk dat dit verhaal waarbij drama en emotie gelijk staat aan aanwezigheid van V8 gebrul wat uit de tijd is. Het doet een beetje denken aan hoe Amerikanen in het verleden de Europese auto's als klinisch afdeden en hun eigen simplistische auto's beter vonden terwijl die alleen snel waren in een rechte lijn.

Voor een deel is het waar dat er een karakter uit blijkt, maar voor een ander deel is het ook waar dat je karakter in het andere aan het ontkennen bent en het gewoon moet leren zien.

Vandaag de dag klinken auto's die gebaseerd zijn op ontwikkelde techniek gewoon zo. En in de toekomst zullen ze ongetwijfeld nog minder geluid voortbrengen en nog minder ruiken.
Bofkont
Bofkont
  • 1
Zeer indrukwekkende specs , maar daar heb je eigenlijk ook alles wel mee gezegd, waar de vorige oude NSX echt een brute supercar was om te zien is dit maar heel erg gewoontjes, ook kwa motorgeluid valt hij me zwaar tegen.
Nee absoluut de GTR voor mij, en het geeft te denken dat die al bijna 10 jaar op de markt is en nog steeds niet onderdoet voor deze nieuwe NSX, wie is dan de winnaar ??? dat geeft toch serieus te denken.
vertmaori
vertmaori
  • 0
Ik mocht ooit in iemands R8 rijden, is er helaas nooit van gekomen omdat ik met mijn 1,87m met geen mogelijkheid achter het stuur paste. Deze NSX moet het hebben van zijn prestaties en toegankelijkheid. Hij lijkt me redelijk hufterproef. Een R8 is toch een beetje een foute voetballersbolide.
lennie
lennie
  • 3
@lexus

Waarom zou de Honda exclusiever zijn dan de R8? Omdat hij slechter verkoopt? Zo kun je elke mislukking wel goed praten door hem exclusief te noemen. Ik heb nog nooit in de nieuwe NSX gezeten en probeer een Jazz zoveel mogelijk te mijden, wel in de R8 en die lijkt in niks op de A1.
Bofkont
Bofkont
  • 1
Vertmaori,

Sorry maar daar geloof ik helemaal niets van, 1.87 is een vrij normale gemiddelde lengte hier in Europa, of is het je breedte maat, dan begrijp ik het beter
MvM
MvM
  • 2
In tegenstelling tot de meeste hier heb ik de nieuwe NSX al mogen proeven op Spa-Franchorchamps (zij het dan alleen als passagier).
Degenen die menen dat de NSX op de weg geen 'presence' heeft, weet domweg niet waar die het over heeft.

Over de betrouwbaarheid maak ik me geen zorgen. Er zijn tot nu toe totaal GEEN issues geweest met de betrouwbaarheid van de NSX. De oude NSX kende wat dat betreft al geen problemen en de nieuwe dus ook niet.
Een vergelijking daarin maken met een Audi is gewoonweg flauw. Er is GEEN Audi die het wat dat betreft met deze Honda kan opnemen. Simpel.

Wat prestaties betreft heb ik nog mixed feelings. De techniek van deze NSX is dermate nieuw dat ook Honda er eigenlijk nog niet 100% uit is hoe je die het beste kunt toepassen. Ik verwacht dat Honda de auto nog verder zal 'finetunen' de komende jaren. Prestaties zijn van een zeer hoog niveau maar zou m.i. nog wel wat beter kunnen.
MvM
MvM
  • 2
-- Vervolg --

Ook met deze NSX heeft Honda hoog ingezet op de dagelijkse bruikbaarheid en gebruiksgemak. Met daarin overduidelijk Amerikaanse invloeden.
Japanse coureurs die de nieuwe NSX op het circuit reden vonden dat de elektronica ingreep op momenten die ze niet hadden verwacht en/of wilde.
De NSX heeft een behoorlijk leercurve als je daarmee het onderste uit de kan wilt halen.
MvM
MvM
  • 1
@Bofkont,

In mijn 'oude' NSX heb ik mensen gehad met een lengte van ongeveer 2 meter (als passagier) en hoewel dat krap is ging het wel. Een helm op lukt dan echter niet meer, dan moeten de stoelzittingen aangepast worden.
Een lengte van 1.87 meter in de nieuwe NSX zou geen probleem moeten zijn, de nieuwe is een stuk hoger dan de oude.
MvM
MvM
  • 2
@Lennie

NATUURLIJK is een NSX vele malen exclusiever dan een R8.
Altijd zou geweest en zo zal het altijd zijn. Van de nieuwe NSX worden er maar iets van 600 per jaar gemaakt.
Van die Audi R8 staan er alleen al vanaf bouwjaar 2014 in Europa meer dan 400 te koop volgens Autoscout. Niet echt exclusief'dus imho....
Anoniem
Anoniem
  • 1
De GT-R oogt naast deze NSX wel heel erg lomp plotseling. Waarschijnlijk is hij dat ook. Jammer dat het geluid van de NSX wat tegenvalt, daarin zit toch heel veel beleving altijd van zo'n auto. Dat doet de R8 heel wat beter, als is dat in mijn ogen een erg lelijke en vooral klinische auto. De NSX is iig een beauty, zeker zo in het wit. Lastig kiezen hoor...
MvM
MvM
  • 0
@PPEP,

Voor mij geen vraag natuurlijk. Niets mis met een R8 maar voor mij zou het uiteraard een NSX worden.
Kleur wit is mooi om te zien, maar denk dat ik eerder voor de Nord Gray Metallic zou gaan. Al heb ik die nog niet 'life' gezien.
Nu nog sparen....
Leon7
Leon7
  • 2
Voor 200.000 eur kocht ik nooit een NSX, al is het alleen maar omdat deze auto harder afschrijft dan welke andere ook.

Voor 2 ton kocht ik een amg GT, een 2de hands 458, een porsche 911 turbo of een GT3rs.
MvM
MvM
  • 1
@S1000RRNAPO

Een NSX die snel afschrijft? Je weet niet wat je zegt...
Misschien moet je eens kijken naar de prijzen van een 2e hands NSX van 25 jaar oud. Prijzen liggen al tijden op minimaal 35K voor een '91-'92 model en gaan de laatste jaren alleen maar omhoog.
Modellen zoals een originele 2002-2004 NSX-R uit 2002 gaan momenteel voor rond de 200.000 US$.
(Daar koop je 3 stuks Audi R8 uit 2007/2008 voor)
vertmaori
vertmaori
  • 0
@bofkont: nee, ik hoor het van meer mensen met een R8 of die erin gereden hebben. Ruimte is echt krap. Mijn bovenlijf is relatief lang, paste met geen mogelijkheid tussen zitting en dak. Stoel kon niet schuiner oid. Ik vond het echt te zot dat het niet paste. Er zijn destijds foto's gemaakt, zal ze eens opzoeken.
Gubstra
Gubstra
  • 0
In de head-to-head op Motor Trend waren ze niet erg te spreken over de NSX. Rommelig design en weinig spectaculair.
https://www.youtube.com/watch?v=mY6wsZ1ynn8
Anoniem
Anoniem
  • 0
Waanzinnig mooi auto van deze tijd cool koplampen, uitlaat en messen scherp velgen. Ik kan geen ander auto vergelijken met de NSX. NSX is Unique.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Gubstra, dat zijn oude loozers. Wat boer niet kent...
lennie
lennie
  • 2
@mvm

Natuurlijk een auto van een hele andere orde, maar ik vind een McLaren ook weinig aan. Ook geen uitstraling. Muv de P1. Er is weinig vraag naar een NSX, dus weinig productie. En dat maakt hem exclusief? Misschien, maar eigenlijk gewoon niet zo gewild. Ik bleef lekker in jou auto doorrijden al kon je een nieuwe betalen. Vind de oude een veel mooiere auto.

Als je ziet hoe onwaarschijnlijk lang ze bezig zijn geweest met deze nieuwe en al een keer weer helemaal overnieuw zijn begonnen terwijl hij bijna af was, dan is dit resultaat toch een regelrecht fiasco. Hier had een alles verpulverende auto moeten staan. Zowel qua uitstraling als prestaties. Een Honda waar zelfs ik enthousiast van wordt. Nou, echt niet. Hij doet me niks. Vind een 10 jaar oude GTR aantrekkelijker.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Traveler 66

Je bedoelt wellicht zaadloozers?
MvM
MvM
  • 1
@Gubstra,

Yep klopt. En Car&Driver maakte deze NSX tot de Sportcar of The Year.
Kortom, meningen verschillen.
Bij Evo Magazine was men onder de indruk van de NSX.
Het verschil zit hem denk ik vooral in wat je van een auto verwacht. Wil je een circuit-auto voor dagelijks gebruik of een 'dagelijkse' auto die je ook snel op het circuit kunt rijden?
Ik citeer Evo Magzine: (pagina 64, left lower column)
"Over the ensuing days, some notably rapid car son eCoty (Evo Car Of The Year-tests) didn't seem which way the NSX went.
Returing to eCoty HQ one evening on fast and flowing but slightly damp back roads, the NSX simply walked away from the Porsche 911 R. The big difference was that Henry Catchpole in the 911 was nibbling the limit and Dan Prosser in the NSX was wondering where on Earth it might be."
MvM
MvM
  • 1
Om een en ander maar eens wat in perspectief te zetten:
Veel 'reviews' zijn gebaseerd op maar een heel kort gebruik.

Zo doet vrijwel ieder tijdschrift tegenwoordig een 0-100 test gebruik makend van de Launch Control. Echter, je kunt met de nieuwe NSX een snellere tijd neerzetten door het handmatig te doen. Maar blijkbaar zijn veel journalisten te lui om dat eens te proberen.
Waar veel sportauto's bij Launch Control de auto lanceren bij 3500-5000 toeren doe je dat met de NSX bij iets boven de 2000 toeren.

Vraag maar eens aan een GTR-rijder hoe het met zijn koppeling/versnellingsbak gaat na 10-20 'launches'.
Beter 0.1-0.2 seconde langzamer naar de 100 en gewoon blijven rijden dan na 10x 'showen' stilstaan langs de weg met een kapotte koppeling.
MvM
MvM
  • 2
Voor de duidelijkheid: De filosofie van Honda was een NIEUWE NSX te ontwikkelen. En dus niet doorgaan met datgene wat alle andere fabrikanten nog steeds aan het doen zijn.
Het was relatief simpel geweest om een NSX te maken op dezelfde basis als de concurrenten het doen. Dus een modern, lichtgewicht chassis (zoals de oorspronkelijke NSX had), een moderne turbomotor (zoals de concurrentie doet) en dat completeren met een flinke dosis elektronica.
Dan had je ook een snelle auto gehad in de geest van een GTR, R8, 991TT of 570. Maar in de basis was het hetzelfde geweest.
Maar dat is niet de filosofie van Honda. Honda wilde iets NIEUWS, iets anders. En dus hebben we nu een unieke, hyper-moderne hybrid aandrijving met techniek die nergens anders gebruikt wordt.

En ja, de gemiddelde JBL met geld snapt dat niet. Die is, ondanks z'n bankrekening, uiteindelijk meestal een gewone consument die koopt wat die kent en wat zijn kennissen ook al gekocht hebben.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@PPEP, Whatever.. leef je uit ;-)
lennie
lennie
  • 3
@mvm

Met als gevolg een matige sportwagen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn geweest van Honda. De Ringtijd is hier nog nergens genoemd en met reden. Hij is gewoon niet zo heel snel. Je maakt me niet wijs dat ze met een Civic hun uiterste best doen om er een hele snelle circuitwagen van te maken met grote concessies in de dagelijkse bruikbaarheid en dat ze bij een sportwagen de bruikbaarheid voorop stellen. Als ze dat hadden gedaan, hadden ze hem wel groter gemaakt en meer kofferruimte mee gegeven. Als een Aston. Hij valt gewoon tegen in vergelijking met concurrenten. Zeker als je je beseft hoe lang ze over de ontwikkeling hebben gedaan.
Anoniem
Anoniem
  • 0
De tijd zal het leren. Ik denk dat de Audi R8 in de vergetelheid zal raken na verloop van tijd, daar waar de GT-R en zowel de nieuwe als oude NSX een cultstatus gaan bereiken en/of behouden.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ring tijden is alleen belagrijk in Europa, rest van de wereld wordt niet hier warm of koud van. NSX is levende legende. Ferrari en Honda begonnen in ongeveer zelfde tijden in F1 alleen Honda ging autos bouwen voor gewone volk.
MvM
MvM
  • 4
@Lennie,

Soms zeg je ECHT gewoon domme dingen.
Een 'matige' sportwagen? De doelstelling van Honda was een auto neer te zetten die sneller is dan een Ferrari 458. En dat is gelukt.
Nou kan het zijn dat jij een Ferrari 458 een 'matige' sportwagen vindt, maar de meeste liefhebbers denken daar anders over.
Ringtijd gereden door een niet-fabrieksrijder is 7:36.
Honda zelf heeft geen officiële Ringtijd opgegeven.
Kofferruimte is vergelijkbaar met die van ander auto's in die klasse.

En wat ontwikkelingstijd betreft, het duurt altijd langer om met iets nieuws te komen dan voort te borduren op iets dat je al hebt.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Als Honda ging alleen sport autos maken dan Honda had betere auto's gemaakt dan anderen sportwagen toko's. Net als de Honda Motors.
yvo249
yvo249
  • 0
Oh wat zou ik daar graag eens in rijden, heerlijk laag en supermooi. Prachtig ding!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Mooie auto, wanneer kan ik nou zo een ding bestellen....
lennie
lennie
  • 4
@mvm

Dat is een oud model. Het lijkt me het toch wel het minste dat je met een nieuwe auto na meer dan 10 jaar ontwikkelen, een auto uit 2010 kunt verslaan. De 488, is zijn opvolger en die doet zonder fabrieksrijder 7.21. Dat scheelt 15 seconden met de NSX. Dat zijn beide 2016 auto's, dus beter vergelijk. Maar een wereld van verschil. Ook een R8 V10 is sneller.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Ik vertrouw Honda, mede vanuit ervaring, een factor 10 meer dan Audi.
Bofkont
Bofkont
  • 1
MVM,

Dat deze nieuwe NSX goed is geloof ik direct, dat is aan Honda wel toevertrouwd,maar kijk nu eens naar de oude, dat is toch veel meer een stoere super car, deze nieuwe NSX is om te zien niets bijzonders om heel eerlijk te zijn, dat wil je toch met een supercar ?? begrijp me niet verkeerd hij is leuk om te zien hoor.

Trouwens welke vernieuwde technieken doel je op??
Kwa hybride techniek is alles al eens gedaan in de La ferrari/P1/918.

Vertmaori,

Ah juist dan zal het zo zijn.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Deze nieuwe NSX "niks bijzonders" noemen is hetzelfde als de "nieuwe" Polo, Golf of zoveelste van zichzelf gekloonde Audi opvolger revolutionair noemen.

Ik vind het een mooi gelijnde, behoorlijk rappe, auto geworden met mooie moderne techniek aan boord met een historie waar menig automodel nog een puntje aan kan zuigen. Ik vind het mooi dat een merk als Honda weer eens een echt nieuw topmodel in het gamma heeft. Stiekem hoop ik dat Mazda ook weer, tegen alle verwachtingen in, met een verrassing op de proppen gaat komen in de vorm van een RX model.
De Koek85
De Koek85
  • 0
wat een heerlijke futuristische racer. zou willen dat ik hem kon betalen... helaas
MvM
MvM
  • 1
@BOFKONT

Uiteraard is 'hybride' al eens gedaan, maar niet zoals de Honda dat doet.
De 918/La Ferrari/P1 gebruiken net als de NSX een elektromotor om de ICE te ondersteunen. En net als de 918 heeft de NSX nog (twee) extra electromotoren die de voorwielen aandrijft voor nog meer kracht.
Maar wat vooral nieuw is is het feit dat de motoren bij de NSX de voorwielen wielen onafhankelijk van elkaar kunnen aandrijven of afremmen. (Bij de 918 drijft één motor beide wielen aan).
Hierdoor heb je een vorm van 'positieve' torque-vectoring die ik nog niet ken bij een andere auto's.
Denk alleen dat Honda er nog (lang) niet alles uithaalt wat er in zit wat dit betreft.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Ben het wel met Bofkont eens dat de oude een revolutie was, die heb ik ook maar twee of drie keer zien rijden. Deze weet ik nog niet. Mij lijkt de GT-R een grotere revolutie, maar na een rondje met deze piep ik waarschijnlijk ook anders.
Bofkont
Bofkont
  • 1
Dank voor de toelichting MVM, nogmaals dat het een zeer goede wagen is geloof ik direct, maar ze hadden van het uiterlijk wel wat meer werk mogen maken, een supercar moet schreeuwen/dreigen, dit is gewoon te lief.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@T GE, Ben je net wakker zeker jochie ? die R8 is de echte kloon van NSX kijk even NSX van 1990. R8 kwam pas uit het ei in 2008. Qua techniek R8 komt niet in de buurt van oude NSX.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Huh? Ik spreek over de NSX hoor. Graag mijn woorden in de juiste context houden.

Maak mij niks over Japanse sportwagens wijs trouwens, ik heb zelf namelijk een RX7 in mijn bezit.
Carpe
Carpe
  • 1
Qua design vind ik het niet echt iets speciaals, maar dat vond ik de eerste NSX ook niet. Maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd ;-) ;-)
MvM
MvM
  • 1
@Bofkont,

Tot op zeker hoogte ben ik het wel met je eens.
De huidige generatie 'supercars' zijn eigenlijk niet meer 'speciaal' genoeg.

Voorheen waren 'gewone' auto's ook vrij gewoon. Een simpel chassis met een relatief simpele motor en weinig of geen elektronica.
Echter, vrijwel geen fabrikant ontwikkelt tegenwoordig meer techniek voor slechts één model. Motoren, bakken, onderstellen, elektronica enz. is allemaal veel universeler geworden. Met als gevolg dat eigenlijk iedere fabrikant een 'superauto' kan ontwikkelen als het management daar zin in heeft.
Na 40 jaar ontwikkelen heeft in de basis iedere fabrikant de meeste kennis wel in huis en anders kun je het alsnog wel inhuren of kopen.
En bijna elke fabrikant is vandaag wel bezig buiten het gebied waarin het traditioneel opereerde.
En dus heeft iedereen wel een top-segment auto in het assortiment. Of dat nu een 'echte' sportauto is a la NSX of R8 of een idem snelle uitvoering van een sedan á la C63 AMG/BMW M3/M5 of Jaquar.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ T GE, sorry man, ik heb niks gezegd, ik zal goed lezen.
Kristian
Kristian
  • 1
Heerlijk wat een machine. Hij ziet er gaaf uit, maar daar koop je hem niet voor, net als bij de Civic Type-R. Het gaat om het rijden en de techniek en dan is zo'n NSX superieur aan alles.

Dit is zeker niet een auto voor verwende voetballertjes die graag willen opvallen en met status bezig zijn. Die gaan voor de R8.

Betrouwbaarheid gaan we het niet over hebben. Lennie maakt zichzelf zoals altijd weer compleet belachelijk. Moet je niet doen.
nitro68
nitro68
  • 1
JohanW:

Over 30 jaar staat ook deze auto in een museum tussen zijn andere broeders waar een plof motor in zit.
Dus de prijzen zullen dus niet meer stijgen zoals dat bij de vorige het geval is.
HarrieD
HarrieD
  • 1
Geweldige auto deze NSX. Maar als ik mocht kiezen werd het toch de GT-R. Die straalt kracht en snelheid uit. De NSX vooral snelheid. Een klein dingetje. De DRL van de NSX lijkt afkomstig te zijn van de Action. Deze led-stripjes zien er wel erg goedkoop uit. Past niet op zo'n hightech sportwagen van 2 ton.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Harried, die led van de NSX zijn super hightech je moet in het donker zien.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Voor je deze auto gaat rijden je moet eerste cursus doen anders ga je in paniek raken door de wissel van de krachtbronnen.
FW Ta 183 Huckebein I
FW Ta 183 Huckebein I
  • 7
Lennie die een Honda te duur vindt en dan een Audi aanraadt....als er nu een merk is dat overpriced is voor de matige kwaliteit en goedkope VW-onderdelen...
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Nitro68
Nee joh. Over 30 jaar staat jouw electrische auto in het museum omdat er geen draagvlak meer voor bestond 20 jaar geleden.

Tot zover ons beide arrogante toekomstvoorspellingen. ;-)
Poor Joe
Poor Joe
  • 1
Prachtige auto, voor de échte liefhebber... Die er dus niet mee wil flaneren in Knokke, maar er mee wil rijden.
Ik kan maar één minpunt bedenken: het gewicht. Wellicht komen er nog wel enkele bijzondere edities die dit punt zullen counteren. Ik zal alvast beginnen sparen...

@Lennie
Bedankt voor de komische noot, Audi zou je in dienst moeten nemen als woordvoerder... Of betalen ze je nu al?
Anoniem
Anoniem
  • 0
In tegenstelling tot Mc Laren Honda is dit toch gewoon heel mooi nieuws.
Ze kunnen het toch the Power of Dreams...
De eerste werd mede mogelijk gemaakt of mede ontwikkelt door niemand minder dan Ayrton Senna...
Gubstra
Gubstra
  • 3
Nou nou, er gaan er weer een paar met gestrekt been in. lennie zegt toch niks geks? De vorige blies de concurrentie weg. Deze kan met moeite aanhaken. Ik snap die teleurstelling wel.
Anoniem
Anoniem
  • 1
De NSX ziet er goed uit en is bloedsnel echter ik geef toch de voorkeur aan de GTR.
Citigo E iV
Citigo E iV
  • 1
@MvM:

Wat een onzin over het verwoesten van de aandrijflijn door launch control! Bij Italiaanse auto's heb je gelijk, maar op YouTube staat een filmpje van een Amerikaan die 100 launches doet met een 997 Turbo. Deze geeft geen krimp en doet ze zonder mankeren of foutmeldingen. Een goed geconstrueerde sportwagen is echt niet kapot na 10x sprinten!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Voor de NSXliefhebber. In Auto Motor und Sport is een uitgebreide test te lezen. Getest op de Nordscleife en Hockenheim! Niet lullen maar lezen.
M Car001
M Car001
  • 0
Mooie wagen, alleen verkeerde kleur dat wit. Maar dat is persoonlijk uiteraard.
Wel een gezeur over het geluid hoor. Vind het juist zo zielig als ik regelmatig een onzeker geval langs zie (lees: hoor) rijden met z'n luide auto.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Niet alleen een GT-R-kopie maar ook een nu al zwaar gedateerd design. Lijkt wel 20 jaar terug getekend.
Maar misschien is dat ook wel zo.

Voor deze lelijkerd zijn er voldoende alternatieven die wel mooi zijn.
Johanw
Johanw
  • 2
deze gasten zetten een NSX tegen verschillende autos met 0-200 ofzo.

Tegen Nissan GTR, NSX Wins:

https://www.youtube.com/watch?v=EHiw63VLcCU

tegen avantador, NSX wins:

https://www.youtube.com/watch?v=hUSb8cjECDE

Tegen 458 spider, NSX wins:

https://www.youtube.com/watch?v=o7A7FcE8Q5k

hiermee zeggende, dat de NSX gewoon retesnel is met optrekken rechte lijn, maar juist in de bochten wegens het unieke concept ook enorm snel is, dus ook deze auto verlegd grenzen.
ET en CITROEN zijn met puntjes
ET en CITROEN zijn met puntjes
  • 0
Android tablet in de hoek gegooid, PC opgestart: die doet het gelukkig! Pfoe.
Mooie auto die Nissan GTR @@##$%$##$@#!@#@%$&*(*(*))*(&(
nitro68
nitro68
  • 0
T GE:

Ik weet wel zeker dat mijn model EV in het museum komt als de eerste succesvolle massa geproduceerde EV ter wereld.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Ik zit hier met toenemenende verbazing te lezen hoe sommigen deze hypermoderne, schitterend gelijnde auto af loopt te schepen als zijnde een ouderwets gedateerde bak. Hoe is het mogelijk?
ET en CITROEN zijn met puntjes
ET en CITROEN zijn met puntjes
  • 1
Aaah, dat was de bedoeling ook, die Nissan. Excusez le mot.
OT: Wat een geweldige auto. Honda zet weer iets moois neer. Helaas wel vrij onbereikbaar 2 ton euri. Ik zag in het voorbijgaan wat opmerkingen over de vormgeving. Nou, ik vind het wel fraai. Zo.
En als het een echte Honda is heb je hier levenslang plezier van. Veel plezier zo te zien.
RX Men 8
RX Men 8
  • 1
Heb het filmpje 2x gekeken, geweldig dit. Volgens mij word je erg blij als je met de nsx een rondje mag sturen.
Willem Breskens
Willem Breskens
  • 1
@T GE, ik vraag me hetzelfde af. De mensen die dat zeggen hebben misschien vandaag te hard gewerkt of te zwaar getafeld. Officieel heet het dan dat smaken verschillen. Werkelijk een moderne en prachtig gelijnde auto, vind ik.
Johanw
Johanw
  • 0
@ TGE

klopt....als deze haters een NSX op de snelweg zien rijden, dan hangen ze met hun tong uit hun mond van jaloezie van die wil ik heb hebben hebben

heb er al eentje in het echt zien rijden en echt zeer indrukwekkende auto om te zien. De blikken op de snelweg en tankstation en mensen fotos maken etc, zegt meer dan genoeg.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Doe mij ze allebei maar.

geweldig toegepaste techniek ,kijk verder dan het uiterlijk,en misschien waardeer je meer wat Honda hier heeft neergezet.
MvM
MvM
  • 1
@GUBSTRA

Wat bedoel je met 'met moeite bijbenen'? De NSX staat midden in het spelers veld in die klasse. NSX: 7.36, Lamborghini Huracán LP 610-4 und Porsche 911 GT3 RS (beide 7.28 min), Audi R8 V10 Plus (7.32 min), Porsche 911 Turbo S (7.34 min) und McLaren 650S (7.35 min).
Die paar seconden verschil op een dergelijk lang circuit met metingen op op verschillende dagen en omstandigheden maakt feitelijks nauwelijks iets uit. Het betekent heel simpel dat deze auto's allemaal aan elkaar gewaagd zijn.

En waar de andere fabrikanten kiezen voor een traditionele benadering heeft Honda heel bewust gekozen om het heel anders te doen op een ook voor hen onbekende manier. Dat ze dan de dit resultaat neerzetten vind ik erg goed gedaan. En ja, was leuk geweest als het nog beter was geweest.

Dat het beter kan, daar ben ik van overtuigd. En dat zal ook nog wel gebeuren. De ontwikkelingen staan nu eenmaal niet stil.
Gubstra
Gubstra
  • 0
MvM, de langzaamste dus en niet de impact die jouw auto destijds had op de concurrentie. Wat doet een 488 eigenlijk? Ik hoor van kenners dat die de benchmark is.
ET en CITROEN zijn met puntjes
ET en CITROEN zijn met puntjes
  • 1
@Gubstra: hahahaha, grapjas. Hoeveel procent is 1 seconde op die tijd? Allemaal bij dezelfde luchtvochtigheid, temperatuur en windsnelheid gereden door dezelfde robot (met dezelfde software) op dezelfde banden, zonder andere auto's op de ring.... ? Really? Hahahaha.
Dre40
Dre40
  • 1
wow...ik vind de test tegen de GTR niet zo spannend, maar wat heeft Honda weer een geweldig futuristische auto neergezet. De techniek is nog geavanceerder dan de 918./La Ferrari hypercards, en dan voor een fractie van dat bedrag. De vergelijking met de veel simpelere GTR en de Audi R8 is volkomen misplaatst. Dat zijn auto's uit het verleden. Dit is (net zoals toen de oude NSX) de sportwagen van de toekomst. Retesnel, betrouwbaar, makkelijk te rijden en hybride. Net zoals de vorige NSX zal dit weer een exclusieve klassieker worden, waar de prijzen snel van zullen stijgen.
Dave thuis
Dave thuis
  • 1
Dit filmpje de hele dag boven aan? wat een luxe zeg! was er geen VW nieuws vandaag ofzo??? top wagen deze Honda!
MvM
MvM
  • 0
@GUBSTRA

De Ferrari deed hetzelfde rondje in 7:21. Inderdaad op dit moment de 'benchmark'. De 488 heeft ook meer vermogen dan de voornoemde auto's.
Volgens Lennie zouden dus eigenlijk alle zojuist genoemde auto's maar 'matige' sportauto's zijn.
MvM
MvM
  • 0
Overigens moet je artikelen wél goed lezen en interpreteren.

In de al genoemde supertest wordt duidelijk gezegd dat de NSX vooral achterblijft in acceleratie bij hogere snelheden (+ 200 km/u).
Dat klopt ook, boven de 200 km/u doen de elektromotoren niet meer mee en moet de 508 Pk V6 het dus alleen doen voor een auto die gemiddeld 150-180 kg zwaarder is dan de concurrentie. En op de Ring met zijn lange rechte stukken kan een auto met veel vermogen daar winst behalen. En verliest de NSX dus tijd.

Op de lange stukken is de NSX dus langzamer dan bv. een Audi R8 V10 Plus (Schwedenkreuz 260 vs 267 km/u, Döttinger Höhe 273 km/h vs. 289. )
Zelfs de even snelle Merecedes AMG-GT S is op die stukken sneller dan de NSX. Logische conclusie is dan wel weer dat de NSX dus blijkbaar op de kortere stukken en vooral de bochten dat verlies weer inloopt. En ook dat klopt. Door de actieve Torque-Vectoring kun je in de NSX in bochten weer sneller op het gas.
smartie roadster
smartie roadster
  • 0
De minpunten (interieur en bagageruimte) worden weer lekker in beeld gebracht.....
MvM
MvM
  • 0
Eén ding moet ik toch nog even zeggen.
De NSX die hier in beeld wordt gebracht is een pré-productie model.
Dus niet een eigenlijke productie-auto. Was me nog niet opgevallen maar zit het filmpje nog een keer te bekijken en zie het nu opeens.
Mrs Nice
Mrs Nice
  • 0
Wat een scheermes! Die gaan we kopen.

[checkt banksaldo...]

Sorry, die gaan we NIET kopen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Van voor vind ik hem er sportief en dik, de achterkant [die bij de oude NSX juist zo uniek was] vind ik een beetje tegen vallen als ik eerlijk ben.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik mis in deze verslag het interieur, motor en bagage ruimte. Ik denk Nsx is gewoon lekkere auto om te rijden. Natuurlijk dat je gewoon vergeten bent om te vermelden. Ik wil heel graag een nieuwe compleet uitgebreid verslag van de NSX zien aub.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik wil graag over Honda F1 geschiedenis horen in nieuwe NSX verslag als een goede auto kenner.
X X X
X X X
  • 1
Wat bekom je als je een Audi R8 met een BMW i8 kloont?... Deze NSX...

Trouwens Honda heeft geen goede motor ingenieurs in huis, de Formule 1 bewijst die al voor het 3de seizoen heel goed!!!...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Velen geven hoog op van de kwaliteit van de auto. Moet je Alonso vragen, ben je gelijk klaar.
Gubstra
Gubstra
  • 0
MvM, een Giulia Q doet het zonder elektromotoren en evenveel plofvermogen nog sneller dan de Honda. En dat voor een slordige ton minder. Dan is de vraag legitiem of al die innovatie ook het gewenste effect heeft gehad.
Bblock
Bblock
  • 0
Formaat van een CRX, lijnendrukte van i8 en prestaties waar de concurrentie niet van opkijkt. Voor 200k€ zocht ik een NSX uit 1996.
Anoniem
Anoniem
  • 1
leuk ding, met geweldige techniek maar ik krijg er geen speciaal gevoel bij, dat ik bijvoorbeeld wel bij een f type of 458 krijg.
MvM
MvM
  • 1
@GUBSTRA

En wat wil je daarmee zeggen? Dat je beter een Giulia Q kunt nemen dan een NSX? De tijd waar je naar refereert is een Alfa fabriekstijd.
Hoef denk ik niet te herhalen wat er op deze website al gediscussieerd is over behaalde fabriekstijden, ongeacht het automerk of type.
Diezelfde Giulia liet het in een tijdschrift-test afweten tegenover een BMW M3 en Mercedes-AMG C63. Op een circuit(tje) waar overigens de NSX de snelste tijd heeft neergezet.

En of alle gedane moeite door Honda ook het gewenste effect heeft? Dat kun je denk ik pas zeggen over een aantal jaren. Nu al is de verwachting dat ALLE topmerken in de toekomst met hybride aandrijvingen zullen komen.

En over effect gesproken. Een 2002 NSX-R deed een rondje Ring in 7:56 met (officieel) 280 Pk (in werkelijkheid ongeveer 315-320 Pk).
Nu, 15 jaar later, hebben sportauto's 2x zoveel vermogen nodig om ongeveer 30 seconden sneller te zijn? Kun je dan zeggen dat al díe innovatie zoveel effect heeft gehad?
Bblock
Bblock
  • 1
@ MVM, het verband tussen vermogen en rondetijd niet erg relevant. Wat wel steekt is dat je voor hetzelfde of mínder geld een snellere auto koopt... die inderdaad 570pk ofzo heeft.
Ook helpt niet mee dat het design niet erg tijdloos is, én hij klein oogt. Zo'n GT-R is ook niet moeders mooiste, maar dat vergeef je hem direct als je weer eens een concurrent overklast op performance. De NSX had "some shoes to fill" en ik vrees dat dát net niet gelukt is.
rimave
rimave
  • 0
Naaaaice. Maar mijn huis heeft meer ruimte en is goedkoper. ;-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ peppie
"PPEP:
@Traveler 66
Je bedoelt wellicht zaadloozers?"
-
Aub, oude vriend, probeer nog iets van decorum te handhaven, dit is wel vrij ernstig...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Over de NSX: ik vrees een beetje voor deze wagen. Hij doet nu al niet zo fris meer aan. Verder vind ik hybride een beetje een merkwaardig compromis. De auto wordt er ook flink zwaarder van.
Ze hadden mijns inziens beter een zo licht mogelijke wagen met liefst een hoogtoerige atmosferische ICE ontworpen.
Of een volledig electrische.
X X X
X X X
  • 0
@ Meteor

Alonso heeft in heel zijn carrière nog nooit zo ne slechte auto gehad in de F1 als Honda... Nog nooit heeft zo weinig punten gehad bij Honda... Mclaren overweegt omdat ze het niet meer kunnen aanzien om Mercedes terug te vragen!!!...
MvM
MvM
  • 2
@Kempenaer,

Wel of niet gedateerd is een persoonlijke mening. Ik vind een R8 er ook bijzonder gedateerd uit zien, hoe goed de auto verder ook mag zijn.

De meeste NSX-bezitters zouden liever een lichtgewicht auto met hoogtoerige ICE gezien hebben. Dat zou ook veel meer in lijn liggen met én de originele NSX en ook de filosofie van Honda.
Echter, wederom, dan zou er eigenlijk niets nieuws onder de zon zijn geweest. Heel veel merken doen al het 'lighter, stronger, faster' idee. Niets mis mee natuurlijk, maar ook niet onderscheidend.
Honda koos ervoor om een nieuwe weg in te slaan. Hun eigen weg te gaan zogezegd en dat kan ik alleen maar bewonderen. De meeste automerken durven dat niet eens. 911-jes, hoe geweldig ook, zijn al jaren vooral meer van hetzelfde. Een R8 is gewoon een Audi. En zelfs de McLarens lijken inmiddels allemaal op elkaar en doen allemaal zo ongeveer hetzelfde.

Ik kan de NSX dus al waarderen om de techniek. Die we in de toekomst nog veel meer zullen gaan zien.
Nappie
Nappie
  • 1
Wat een lekkere auto en dat geluid is top!!

@Stephan
Leuke video maar ik mis 1 ding en dat is een stukje uitleg over de werking van de Torque-Vectoring.

https://www.youtube.com/watch?v=s8Pb31bodTo
Anoniem
Anoniem
  • 1
Ik snap het vergelijk met de Nissan GT-R niet zo. Daarin kun je achterin nog kinderzitjes in kwijt en heeft een flinke kofferbak. Een praktische supersportwagen waarmee je met z'n 2-en gewoon op vakantie kunt.

Deze NSX doet aan alles veel meer aan een Mclaren denken dacht ik zo.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik zou voor het geld liever een gebruike 991/997 GT 3, Turbo S of Corvette Z06 hebben. De NSX heeft wel iets, maar ik wordt er niet hebberig van.

Ps. Dat de vorige NSX na een jarenlange daling weer stijgt wil niet zeggen dat dit met de nieuwe ook gaat gebeuren. Sowieso stijgen de prijzen van alle liefhebbers auto uit de 80's en 90's hard en de meeste zijn dat technisch of gezien hun staat niet waard, maar hé, wat de gek ervoor geeft...
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ X
mbt Mclaren F1

verdiep je eens in het hoe en waarom,en dan kom je erachter dat Mclaren ook niet erg schoon is in wat hun eisen waren..ipv het roeptoeteren wat je doet.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ Daniel
deze gek zou er dan weer geen gebruikte Porsche voor kopen
ajb bow
ajb bow
  • 0
Gefrustreed en alleen maar weer onzin en leugens Lennie. Haha het is zo overduidelijk dat je het omgekeerde beweert. Doe eens een keer je huiswerk man. De eerste Nsx heeft de rest van de exoten op deze aardkloot toen al te kak gezet qua betrouwbaarheid. Tevens de eerste met aluminium body en ophanging.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.