Honda Civic 1.0 Turbo i-VTEC - Op de Rollenbank

De ziel van een oude Vtec

45 reacties

Video
AutoWeek 4 2020
AutoWeek 4 2020

Je leest het in AutoWeek 4 2020

Dat een moderne auto altijd wel zijn fabrieksopgave haalt, is mooi meegenomen. En dat een Japanner eigenlijk nooit teleurstelt op de rollenbank, geeft de burger eveneens moed. Maar dat er ooit een familielid van Thomas Hage hier het strijdtoneel verliet met 13 pk extra in de tas, maakt Hage pas echt strijdbaar. Deze week gaat zijn fonkelnieuwe Civic op de bank.

Verder lezen?

Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.

Inloggen of Registreren

Signalement

Merk Honda
Model Civic 1.0 i-VTEC S
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie 6 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 25.045

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 3-cil. in lijn
Cilinderinhoud 988 cc
Maximaal vermogen 95 kW / 129 pk bij 5.500 tpm
Maximaal koppel 200 Nm bij 2.250 tpm
Inhoud brandstoftank 46 l
Lengte / breedte / hoogte 4.518 mm / 1.799 mm / 1.434 mm
Wielbasis 2.697 mm
Massa leeg 1.229 kg
Laadvermogen 416 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden215/55R16Prijzen
Topsnelheid 203 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 10,4 s
Brandstofverbruik 5,7 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 128 g/km

PRIVATE LEASE Honda Civic

Lezersreacties (45) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.