Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Honda
  • Accord

Honda Accord 2.0 Sport (2003)

Grote klasse

Honda Accord 2.0 Sport (2003)
  • Autotest
24 september 2003 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
De Honda Accord gaat hogerop. Ambitieus als Honda is, oriënteert de Accord zich niet meer op de traditionele middenklasse, maar op een klasse hoger. Techniek en afwerking zijn van topniveau. Hij presteert op alle gebieden bovengemiddeld en verzaakt eigenlijk nergens.

U weet wat dat is, carbon-look? Glimmend houtskool, dat eruitziet als lichtgewicht koolstofvezel dat veel gebruik wordt in de autosport. Dus hoort het kennelijk ook in de Accord Sport... De complete middenconsole is ermee bekleed. Naar onze smaak kan een strookje van dat spul hier of daar best wel, maar hele planken is te gortig.
Toch heeft Honda het interieur van de Accord goed voor elkaar. Het dashboard is overzichtelijk en de aan-/uitknop voor de autoradio bijvoorbeeld, die is lekker groot. Net als de snelheidsmeter, die in het midden van de klokkenwinkel zit. Wie te hard rijdt, kan niet aankomen met het smoesje 'ik kon het niet goed zien'; zelfs de kippigste diender kan deze klok nog op twaalf meter afstand aflezen.
De voorstoelen zitten goed. Ze hebben een 'sportieve' vorm met lekker dikke wangen die goed op het lichaam aansluiten. Ze zijn ook goed verstelbaar, net als het stuur dat ook bijzonder prettig vastpakt. Ook op de achterbank zit je prima: lekker diep en je komt nergens tegenaan met je voeten of benen.
Bijna alles wat je van auto's in deze klasse verwacht, is er: automatische airco, cd-speler, verwarmde buitenspiegels, 'alles elektrisch', lichtmetaal en een regensensor. De Accord heeft standaard een alarminstallatie, maar géén cruise control.
De lijst met veiligheidsvoorzieningen is zoals je 'm verwacht: dubbele airbag voorin, zij-airbags en hoofdairbags. Uiteraard ook ABS met remassistent, maar
geen traction control of stabiliteitssysteem.

Ideale middenklasser
Onder de kap vinden we een tweeliter viercilinder lijnmotor, voorzien van i-VTEC, een moderne versie van Honda's systeem voor kleptiming en kleplichthoogte. Aan de motor hangt een vijfbak, die het vermogen van 155 pk naar de voorwielen overbrengt. Wij klokten de Accord op een topsnelheid van 217 km/h en de sprint van 0 naar 100 km/h legt ie af in 9,4 seconden. Dat is wat trager dan de fabrieksopgave. Toch maakt de Accord indruk. Honda gaf 'm een tikje sportiviteit mee en dat staat hem goed. De motor houdt van toeren maken, dan is ie simpelweg op z'n best, maar ook bij lage toeren heeft de motor wat in de melk te brokkelen.
De besturing is heel direct, de minste beweging van de knuistjes van de persoon aan het stuur zetten de Accord in beweging. De tegendruk van de stuurbekrachtiging is ook prettig, dus op de besturing kunnen we niet veel aanmerken.
De Accord is absoluut een topper op de weg. De bestuurder heeft goed contact met de auto én met het asfalt daaronder. Korte oneffenheden in het wegdek geeft de Accord echter nadrukkelijk door aan de inzittenden. En in lange bochten neigt hij tot onderstuur, maar even gas lossen lost dat probleem op. Bij plotseling uitwijken blijft de Accord goed controleerbaar; het is geen drama dat hij alleen zonder stabiliteitssysteem verkrijgbaar is. Ook de remmen doen hun werk heel fatsoenlijk, ze zetten de Accord in no time en zonder mankeren stil. Het schakelen van de Honda-bak gaat ook zonder problemen. De geluidsmeter verraste ons ook aangenaam: de Accord is zeer stil!
De vormgeving blijkt spraakmakend, maar gelukkig is Honda bij de les gebleven, want de techniek en de afwerking zijn van topniveau, maar dat waren we van eerdere Accords al gewend. Maar om een klasse te stijgen, moet je béter zijn dan de rest. De Honda Accord presteert op alle gebieden bovengemiddeld en verzaakt eigenlijk nergens.

Signalement

Merk Honda
Model Accord 2.0i Sport
Carrosserie 4-deurs, sedan
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 31.140

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.998 cc
Maximaal vermogen 114 kW / 155 pk bij 6.000 tpm
Maximaal koppel 190 Nm bij 4.500 tpm
Inhoud brandstoftank 65 l
Lengte / breedte / hoogte 4.665 mm / 1.760 mm / 1.445 mm
Wielbasis 2.680 mm
Massa leeg 1.324 kg
Laadvermogen 596 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.500 kg / 500 kg
Banden205/55R16Prijzen
Topsnelheid 217 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 9,4 s (fabrieksopgave: 9,2 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 5,6 s / 6,9 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 9,9 s / 13,7 s
Brandstofverbruik 8,0 l/100km
CO2-uitstoot 190 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Honda Accord
Honda Honda Accord
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Accord specificaties
  • Honda Accord occasions
  • Honda Accord video's
Advies en informatie
  • Honda Accord tests
  • Honda Accord gebruikersreviews
  • Honda Accord index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    3
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2003)

    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2003)

    8
    • 17 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Accord (2009)

    Honda Accord (2009)

    3
    • 8 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.0i Elegance Special Edition (2010)

    Honda Accord Tourer 2.0i Elegance Special...

    3
    • 22 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2007)

    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2007)

    5
    • 4 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Honda Accord 2.2i VTEC (1998)

    Honda Accord 2.2i VTEC (1998)

    5
    • 27 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Honda Accord 2.0i Sport (2008)

    Honda Accord 2.0i Sport (2008)

    10
    • 3 maart 2021
meer reviews
Klokje rond Honda Accord

Klokje rond Honda Accord

62

Knap staaltje techniek van Honda, die in eigen huis ontworpen 2,2-liter dieselmotor. Van het...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    33
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Deze Honda Accord heeft een neus met een verhaal

    Deze Honda Accord heeft een neus met een...

    14
    • 29 april 2022
  • Nieuws
    Honda Accord Wagon SiR (1999) - In het Wild

    Honda Accord Wagon SiR (1999) - In het...

    19
    • 9 maart 2022
  • Honda Accord 2.0i - 2011 - 377.591 km - Klokje Rond

    Honda Accord 2.0i - 2011 - 377.591 km -...

    • 3 januari 2022
  • Nieuws
    In het Wild: Honda Accord (2001)

    In het Wild: Honda Accord (2001)

    41
    • 24 januari 2021
  • Nieuws
    Honda Accord krijgt update voor 2021

    Honda Accord krijgt update voor 2021

    30
    • 12 oktober 2020
  • Nieuws
    Facelift Friday: Honda Accord (5e generatie)

    Facelift Friday: Honda Accord (5e generatie)...

    74
    • 12 oktober 2018
Merk
Merk
  • Autosport
    'Honda zint op terugkeer in Formule 1'

    'Honda zint op terugkeer in Formule 1'

    13
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    187
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Honda Pilot: designstap terug

    Honda Pilot: designstap terug

    6
    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    62
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    33
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V: weinig verrassend interieur

    Nieuwe Honda CR-V: weinig verrassend interieur

    31
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Honda Legend (1998) - Facelift Friday

    Honda Legend (1998) - Facelift Friday

    20
    • 17 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden