en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
57 reacties
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Het aantal plug-in hybrides op de prijslijst is haast ongemerkt toegenomen, omdat de focus in Nederland op vol-elektrisch ligt. Maar er gebeurt ondertussen wel iets.
Al bij de lancering van de huidige generatie 5-serie in 2016 kwam BMW met een plug-inhybride. Niet heel raar, want van veel andere modellen in het gamma was er al een auto met een verbrandingsmotor en een stekker. Van de vorige 5-generatie was er in China bovendien ook al een PHEV-versie leverbaar. In deze G30-generatie kreeg de 530e, zoals hij is gedoopt, de tweeliter uit de 520i, dus met 184 pk. Vervolgens zit er op de plek waar je normaal de koppelomvormer zou vinden een elektromotor, die nog eens 113 pk levert. Ze pieken niet op hetzelfde moment, waardoor het totaalvermogen uitkomt op 252 pk. Niet geheel toevallig precies het vermogen van de 530i, die dezelfde hoeveelheid pk’s haalt uit eveneens een 2,0-liter turbomotor.
Merk | Bmw |
---|---|
Model | 530e xDrive |
Carrosserie | 4-deurs, sedan |
Transmissie | 8 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | 4wd |
Prijs | € 67.280 |
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn, plug-in hybride |
Cilinderinhoud | 1.998 cc |
Maximaal vermogen | 185 kW / 252 pk bij 5.000 tpm |
Maximaal koppel | 420 Nm bij 1.350 tpm |
Accu capaciteit | 9 kWh |
Inhoud brandstoftank | 46 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.936 mm / 1.868 mm / 1.483 mm |
Wielbasis | 2.975 mm |
Massa leeg | 1.835 kg |
Laadvermogen | 665 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden | 225/55R17Prijzen |
Topsnelheid | 235 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,2 s |
Brandstofverbruik | 2,0 l/100km |
CO2-uitstoot | 47 g/km |
Lezersreacties (57) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.