Barrelbrigade 2021 - Lars stelt voor: Chrysler PT Cruiser
De Barrelbrigade maakt dromen waar…
42 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Voor zichzelf koopt Lars altijd Japanse auto’s. Maar met het geld van de baas durft hij het aan om ook eens iets anders te kiezen. Dat het een PT Cruiser moet worden, staat voor hem bij voorbaat vast. Maar zelfs bij deze Quasimodo moet je reuze je best doen om er eentje voor € 500 op te scharrelen. Het kostte wat moeite, maar moet je eens kijken wat Lars binnenhaalt.
We nemen je mee naar het begin van dit millennium, als er in Lars Krijgsman een autoliefhebber ontwaakt. De fascinatie voor alles wat iets afwijkend is op autogebied, zit er al vroeg in en de retro-vormgegeven Chrysler PT Cruiser heeft meteen zijn aandacht. Zodanig zelfs dat hij een modelauto aanschaft van deze moderne hotrod. Dat de PT Cruiser door het grote publiek nog net niet wordt uitgespuugd van lelijkheid, is voor hem eerder een aanbeveling dan een reden om zich er van af te keren. Voor zichzelf koopt Lars altijd Japanse auto’s, maar met het geld van de baas durft hij het aan om ook eens iets anders te kiezen. Dat het een PT Cruiser moest worden, stond voor hem bij voorbaat vast.
Zelfs bij deze Quasimodo moet je reuze je best doen om er één voor € 500 op te scharrelen. Hoe is de PT Cruiser eraan toe? Dat er een flinke plaat in de dorpel is gelast, belooft al niet veel goeds en ook het achterscherm heeft al een nieuw stuk. Wel jammer dat daar het spuitwerk is vergeten. Verontrustend is dat de krik en het sleepoog niet netjes op hun plek onder de bagageruimte liggen, maar gewoon in de bak rondslingeren. Die zijn onlangs dus gebruikt en de verkoper heeft niet eens de moeite genomen om ze weer op hun plek te leggen. Hij wist kennelijk niet hoe snel hij van de Chrysler af moest komen.
Noemenswaardig is verder het tafereel tijdens de entree van de PT Cruiser voor de camera; toen Lars met zijn nieuwe trots voor het eerst zijn opwachting maakte, stroomde er koelvloeistof onder de auto vandaan. De boel was waarschijnlijk te warm geworden, getuige de grote, dampende, rode plas die zich onder de auto vormde. “Hij is kennelijk nerveus”, aldus Lars, die erbij lachte als een boer met kiespijn. Zo kennen we de PT Cruiser weer. Destijds was het een vaste waarde bovenaan in elke pechtstatistiek. De kleine Amerikaan maakt zijn uiterst bedenkelijke reputatie vandaag meteen waar. Dat beloven loodzware weken te worden voor onze Lars en zijn rode barrel.
Succes man!
Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.
Signalement
Merk | Chrysler |
---|---|
Model | PT Cruiser 2.0i Classic |
Carrosserie | 5-deurs, mpv |
Transmissie | 5 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 22.595 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.995 cc |
Maximaal vermogen | 104 kW / 140 pk bij 5.700 tpm |
Maximaal koppel | 188 Nm bij 4.150 tpm |
Inhoud brandstoftank | 57 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.288 mm / 1.705 mm / 1.601 mm |
Wielbasis | 2.616 mm |
Massa leeg | 1.325 kg |
Laadvermogen | 565 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.000 kg / 450 kg |
Banden | 195/65R15Prijzen |
Topsnelheid | 190 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,6 s |
Brandstofverbruik | 8,7 l/100km |
CO2-uitstoot | 212 g/km |
Lezersreacties (42) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.