Zevenzits Chevrolet Blazer op pad
Productieversie FNR CarryAll wellicht alleen voor China
De auto die je hier ziet, lijkt in veel opzichten sterk op de Blazer die Chevrolet sinds kort in de Verenigde Staten voert. Het belangrijkste verschil: deze is langer en herbergt hoogstwaarschijnlijk een derde zitrij.
De ‘Blazer’ die je hier ziet – of de lange versie zo gaat heten valt nog te bezien – is helemaal ingepakt, maar toch zijn de overeenkomsten met de in 2018 gelanceerde, herboren Blazer overduidelijk. We zien hetzelfde stoere front doorschemeren en ook de hoge schouderlijn hebben we eerder gezien. De raampartij is zelfs volledig identiek, tenminste tot de B-stijl.
Daarachter wordt de extra lengte goed zichtbaar. Wie een neus en hart heeft voor volstrekt irrelevante nieuwsfeitjes zal deze lange Blazer wellicht herkennen, want in november presenteerde Chevrolet in China een concept-car die je gerust een voorbode mag noemen. Die FNR-CarryAll ziet er behoorlijk productierijp uit.
Zijn Chinese introductie is geen toeval, want het lijkt erop dat de zevenzitsversie van de Blazer vooral voor deze markt is bedoeld. In China is het een grote SUV, terwijl het in de VS een compact exemplaar wordt genoemd. In het segment waarin de Blazer in zijn thuisland opereert, zijn zevenzitters dan ook niet gangbaar. Concurrenten als de Ford Edge, Nissan Rogue en Honda CR-V zijn daar geen van alle verkrijgbaar met een derde zitrij. Mocht Chevrolet USA toch besluiten om het lange broertje van de Blazer een plekje in het leveringsprogramma te gunnen, dan wordt het in the States naast de Suburban, Tahoe en Traverse de vierde zevenzits SUV van het merk.