AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Zes procent groei voor BMW
Meer is soms minder
40
BMW heeft afgelopen kwartaal opnieuw meer auto's verkocht dan een jaar eerder. Door investeringen in nieuwe technologieën liep de operationele winst echter terug, maakte de Duitse marktleider op het gebied van luxe auto's dinsdag bekend.
BMW leverde vorig kwartaal 557.605 auto's af. Dat was 6 procent meer dan een jaar eerder. De omzet stabiliseerde op 20,9 miljard euro. De operationele winst (ebit) ging met 2,5 procent omlaag naar 2,5 miljard euro.
BMW voelt sterke concurrentie van traditionele merken als Mercedes en relatieve nieuwkomers als Tesla. Daarbij investeert de Duitse grootmacht zelf in innovaties op het gebied van elektrische en zelfrijdende auto's. ,Onze prioriteit ligt niet bij de winst op korte termijn, maar op duurzame, winstgevende groei'', zei topman Harald Krüger in een toelichting op de kwartaalcijfers.
PRIVATE LEASE BMW
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Spelen maar: BMW geeft 50 procent korting op Individual-lakken
Nieuws
BMW M2 CS blijkt bloedsnel op Nürburgring
Reportage
Waarom de BMW X5 4.8is de M-badge best had mogen dragen
Nieuws
11 Europese autobouwers en toeleveranciers gaan samen software ontwikkelen
Nieuws