Weer een beetje meer over de C6

Citroën C6
Citroën C6Citroën C6Citroen C6Citroen C6Citroen C6Citroen C6Citroen C6Citroen C6Citroen C6Citroen C6Citroen C6Citroen C6Citroen C6
Onlangs heeft Citroën de eerste foto's van de nieuwe C6 vrijgegeven. Die blonken echter niet uit in duidelijkheid. Speciaal voor de liefhebbers zijn er nu foto's die wat meer van de nieuwe grote Citroën laat zien. Ook is er weer een beetje meer informatie.

Onlangs heeft Citroën de eerste foto's van de nieuwe C6 vrijgegeven. Die blonken echter niet uit in duidelijkheid. Speciaal voor de liefhebbers zijn er nu foto's die wat meer van de nieuwe grote Citroën laat zien. Ook is er weer een beetje meer informatie.

Voor het eerst geeft Citroën de formaten van de nieuwe C6 vrij. De auto is 4,91 m lang, 1,86 m breed en 1,46 m hoog. De wielbasis is een riante 2,90 m; de langste in dit segment. Citroën maakt voorts melding van lange voor- en achterportieren en een groot glasoppervlak dat een ruimtelijk gevoel moet geven. Een opvallend detail: de portierruiten zijn stijlloos. De achterruit heeft een zelfde holronde vorm als bij de CX van weleer. Volgens Citroën benadrukt die bijzondere achterruit de grootte van de kofferklep en biedt het een goed zicht naar achteren.
Over het interieur weten we dat het is geplaatst rond een sikkelvormige console en verder symmetrisch van vorm is. Binnenin is verder gebruik gemaakt van houten afwerking, lederen bekleding en chroom. "Zo krijgen de inzittende het idee van een salon op wielen," aldus Citroën.
De C6 is in de beste Citroën-traditie voorzien van hydropneumatische vering. De vering is gekoppeld aan een dempingsysteem dat kan worden ingesteld op sportief of comfortabel. Het veersysteem houdt de hoogte van de C6 altijd constant en in sommige situaties gaat de C6 op snelheden boven de 110 km/u 12 mm omlaag. Dit komt de wegligging en het brandstofverbruik ten goede. Citroën belooft dat het systeem de eerste 5 jaar of 200.000 km onderhoudsvrij is.