Citroen C6 3.0 HDiF V6 Exclusive (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C6 3.0 HDiF V6 Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 102.000 km |
KM-stand laatst | 118.000 km |
Zalig
- 106.000 km
Ik heb deze C6 sinds 2 maanden. Ik gebruik hem zowel zakelijk als privé. Vorige week voor het eerst een langere rit mogen maken naar Zwitserland en Duitsland. Nadat ik na 6,5 uur rijden in Basel aankwam vond ik het jammer dat ik er al was. Het comfort is gewoon fantastisch. Snelheid is voor mij niet zo belangrijk, maar ik heb toch even geprobeerd wat hij kon. Bij 238 km/h leek het alsof de rem erop ging. Blijkbaar is de snelheid begrensd. Maar niets van nervositeit, gewoon als een dijk. Snel weer terug naar normale snelheden. Wat mij vooral enorm meevalt is het verbruik. Bij 100 km/h haalt hij 1 op 21. Over de hele reis naar Basel 1 op 15 gereden. Daarbij meestal rond de 130-140 gereden en natuurlijk af en toe ook langzamer. Maar goed. Aan al dat fijns begin je te wennen. Een dag later wilde mijn collega dat ik even met hem in zijn nieuwe Audi A4 mee wilde rijden. Maar als je dat ongekende comfort dan gewend bent, zijn auto’s met gewone schroefveren (wokkels) ineens weer zo hard als een plank. Dus snel weer in mijn C6 gestapt. Binnenkort meer info!
Probleemloos, zuinig, goede caravantrekker en onge
- 118.000 km
Inmiddels 16.000 km gereden sinds aanschaf. Nog geen problemen tegengekomen, misschien afgezien van het feit dat de cruisecontrol af en toe hapert. We stonden deze zomer ca. 4 dagen op een camping in Valkenburg met veel regen (twee weken ná de overstromingen) waarna we besloten alles te cancelen en naar de Provence te rijden. En dus met de C6 met bijna 1500 kg zware caravan. Wat een heerlijke reis. Het comfort en de rust in deze auto zijn ongevenaard. Het verbruik met de caravan lag rond de 1 op 11. (Overigens, zonder caravan rijd ik bij 100 km/h constant 1 op 21 met deze C6. Erg zuinig dus voor een dergelijk zware en grote auto). We zijn naar dezelfde camping gegaan waar we 5 jaar geleden waren. Op deze camping zit een heel steile weg waarbij ik toen met onze blauwe Picasso 1.6 Vti op een gegeven moment niet verder kwam met de caravan, maar gelukkig net hoog genoeg was gekomen om achteruit de caravan op zijn plek te laten zakken. Nu weet ik waarom de campingbaas voorstelde om de caravan met zijn Pajero omhoog te trekken..... Maar dit keer waren we er dus met die C6 die bijna 500 kg zwaarder is met een caravan die 300 kg zwaarder is. Maar ja, ook wel 2 keer zoveel vermogen als de C4. Dus toch maar proberen (moest ook wel, wij waren laat aangekomen door files en de campingbaas was nu met zijn vrouw druk in de keuken van het restaurant bezig en had geen tijd mijn caravan omhoog te slepen). Wat bleek, geen centje pijn. De C6 sleurde de caravan omhoog alsof het niets was. Wat mij ook opvalt is dat de auto geen druppel olie verbruikt. Elke keer checken of ik er nog wat bij moet doen, maar er lijkt gewoon niets te verdwijnen.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Vijf auto's die net youngtimer zijn geworden

Citroën C6 - BMW 530i - Mercedes-Benz E 280 - Op zoek naar

Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021: sedans

Klokje Rond: Citroën C6 2.7 HDiF (2006) - 416.101 km

Occasion Test: Citroën C6 vs Renault Vel Satis
