Wedergeboorte Honda NSX eindelijk een feit
De NSX heeft een hybride aandrijflijn. Deze bestaat uit een gloednieuwe V6 met twee turbo's en drie elektromotoren. Via een negentrapsautomaat gaan de krachten naar alle vier de wielen. Het vermogen? Dat wil Honda nog altijd niet officieel bekendmaken... Volgens de geruchtenmolen gaat het om een systeemvermogen van ongeveer 550 pk.
Om de aandrijflijn te kunnen behuizen, is de productie-NSX iets langer en breder dan de NSX Concept die in 2012 voor het eerst werd onthuld.
Alle aerodynamische elementen zijn ontworpen met twee doelen: maximale downforce en tegelijkertijd ook zoveel mogelijk koeling voor de aandrijflijn. Ten opzichte van de eerste concept heeft de NSX meer luchtinlaten, wellicht een keuze die gemaakt is nadat een prototype bij testwerk op de Nordschleife in brand vloog.
De NSX heeft volgens Honda het laagste zwaartepunt in z'n klasse. De auto heeft 19-inch lichtmetalen wielen, omhuld door ContiSportContact banden.
Honda geeft z'n vlaggenschip diverse rijmodi mee: 'Quiet', 'Sport', 'Sport+' en 'Track'. Die laatste is uiteraard de meest extreme en bedoeld voor het circuit.
In de zomer van dit jaar start Honda met het openen van de Europese orderboeken. Eind 2015 ontvangen de eerste gelukkigen hun nieuwe NSX.
De NAIAS lijkt in het teken te staan van de wedergeboorte van iconen, want eerder vandaag maakten we ook al kennis met de nieuwe Ford GT.
Lezersreacties (239) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.