AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Vrouwen willen topless
Al die kekke coupécabriolets van de laatste jaren vinden gretig aftrek bij vrouwelijke kopers, dat blijkt uit cijfers van het RDC Datacentrum. Volgens deze informatieprovider laten vrouwen steeds vaker het oog op cabiolets vallen, terwijl deze sekse eerst vooral gecharmeerd bleek van MPV's.
Het RDC Datacentrum heeft zich weer eens goed verdiept in de Nederlandse autoverkopen. Per segment is bekeken hoe de verdeling tussen het type koper is. Van de 9.196 in 2007 verkochte cabriolets zijn 2.603 exemplaren op naam gegaan van een vrouw, tegen 2.584 door mannen aangeschafte cabrio's. De overige cabriolet zijn geregistreerd op naam van bedrijven. Hieruit trekt het RDC de conclusie dat het segment van de cabriolets gedomineerd wordt door vrouwelijke kopers. Bij de categorie MPV's zijn er bijvoorbeeld 8.071 auto's op naam gesteld van een man en 7.795 ruimtewagens hebben een vrouwelijk 'baasje'. Overigens hebben cabrioliefhebbers komend voorjaar weer heel wat om naar uit te kijken. Audi komt met de chique A3 Cabriolet, BMW introduceert de 1-serie Cabriolet en Mercedes vernieuwt de SLK.
Plaats een reactie
Lees ook
Kan elektrische Ford Capri met Volkswagen-techniek de Tesla Model Y aan? - Dubbeltest
Nieuws
Elektrische auto's van Stellantis zijn straks zuiniger, lichter én betrouwbaarder
Nieuws
Elektrische Volvo EX90 sloopt zichzelf - 'alles voor de veiligheid'
Nieuws
Prijzen Honda Civic dalen met maar liefst €5.000
Nieuws