AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volvo On Call breidt uit met 'Concierge'
Zelf tanken of wassen niet meer nodig
13
Het zit nog in de pilot-fase, maar Volvo is voorzichtig begonnen met het uitrollen van een aantal diensten die behoorlijk veel verder gaan dan wat 'On Call' – of de concurrentie – nu biedt. Zelf tanken en wassen zou als het aan de Zweden ligt tot het verleden gaan behoren.
In San Fransisco breidt het merk bij 300 Volvo-eigenaars de On Call-app uit met wat het 'concierge services' noemt. Deze mensen krijgen bij hun S90 of XC90 de mogelijkheid om de auto op afstand in de handen van een chauffeur te geven, die 'm dan kan wassen, tanken, of bijvoorbeeld naar de dealer kan rijden voor onderhoud. Ook het verplaatsen van de auto naar een andere locatie - bijvoorbeeld als je vertrekt op vliegveld A, maar arriveert op exemplaar B – is een optie.
De proefperiode gaat nog deze maand van start in de 'Bay Area', maar het spreekt vanzelf dat de bedoeling is om dit soort dienstverlening in de toekomst ook elders aan te bieden.
PRIVATE LEASE Volvo
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Achtergrond
'Dit is de Volvo S4!', het stond zelfs echt op de auto
Nieuws
Volvo-baas: 'Nieuwe orde op komst, merken gaan sneuvelen'
Vergelijkende test
Zelfde platform, zelfde techniek, andere insteek: de Polestar 3 naast de Volvo EX90
Nieuws
Volvo ES90: elektrische opvolger Volvo S90 in productie
Nieuws