AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volvo: meer afzet in China dan in Zweden
15
Volvo's worden steeds populairder in China. Het Zweedse merk zet er tegenwoordig meer nieuwe auto's af dan in het thuisland.
In de eerste twee maanden van 2013 vonden 8.719 nieuwe Volvo's een Chinees baasje, in dezelfde periode schaften 6.847 Zweden een nieuw exemplaar aan. Daarmee is China voor het eerst in de historie Zweden voorbij gestoken en is het Aziatische land nu de tweede grootste afzetmarkt voor Volvo. Op de eerste plaats staat de VS, waar in januari en februari 9.742 Volvo's werden verkocht.
Hoofdverantwoordelijke voor de groei van Volvo in China is de XC60, die met 3.866 verkochte exemplaren het leeuwendeel van de verkopen voor z'n rekening nam. Ten opzichte van 2012 groeide Volvo de eerste twee maanden van 2013 met 31 procent. In de loop van dit jaar gaat Volvo's bouwen in de stad Chengdu, in samenwerking met partner/eigenaar Geely.
PRIVATE LEASE Volvo
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Achtergrond
'Dit is de Volvo S4!', het stond zelfs echt op de auto
Nieuws
Volvo-baas: 'Nieuwe orde op komst, merken gaan sneuvelen'
Vergelijkende test
Zelfde platform, zelfde techniek, andere insteek: de Polestar 3 naast de Volvo EX90
Nieuws
Volvo ES90: elektrische opvolger Volvo S90 in productie
Nieuws