AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen wil motorfietsenmerk
28
Ferdinand Piech, de koning van het Volkswagenconcern, is geïnteresseerd in een motorfietsmerk. Dat heeft hij laten weten in het Duitse blad Stern.
Ferdinand Piech zegt in een dubbelinterview met zijn neef Wolfgang Porsche in het Duitse tijdschrift Stern, dat hij graag een motorfietsmerk wil inlijven in zijn concern. "Ik zou best een klein goed lopend merk willen hebben." Piech greep in 1985 mis toen Ducati in de etalage stond. Dat merk stond toen op het punt van faillissement en werd voor een habbekrats verkocht.
"Ik heb zelf een 180 pk steke Ducati met een betere pk-gewichtsverhouding dan een Bugatti Veyron," vertelt Piech die overigens vandaag 71 wordt. Het rijke merk Porsche heeft inmiddels een aandeel van 31 procent in Volkswagen en naar verluidt wil het merk een meerderheidsaandeel in Volkswagen krijgen. De vakbonden in Duitsland zien dat als een vijandige overname.
De twee neven, die beide kleinkinderen zijn van Ferdinand Porsche, steunen elkaar als Porsche er met een meerderheid van Volkswagen vandoor gaat.
PRIVATE LEASE Volkswagen
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen Transporter Bestelwagen L2 64kWh | 218 pk | Trekhaak | Dubbele Schuifdeur | Betimmering | Achteruitrijcamera | PDC | Cruise Control | Apple Carplay
- 2025
- 15 km
€ 53.397

Volkswagen ID.3 Pro 58 kWh 204pk | WORDT VERWACHT | Panoramadak | Stoelverwarming | Lichtmetalen velgen | Adaptieve cruise control
- 2021
- 45.191 km
€ 19.600

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG Highline Panorama LED Virtual NAP
- 2019
- 145.899 km
€ 14.495
Lees ook
Achtergrond

Dit zijn de 2025 tops en flops van de redactie deel 2
Vergelijkende test

Volkswagen ID7: wel of geen GTX, dat is de vraag
Achtergrond

De Biagini Passo is een Frankenstein-Golf Cabrio
Achtergrond

Deze SUV’s en cross-overs worden 10 jaar maar hun populariteit maakt ze behoorlijk duur
Nieuws




