Volkswagen Tharu speciaal voor China
Mini-Teramont
Voorafgaand aan de onthulling van de nieuwe Touareg presenteerde Volkswagen in China een studiemodel met de ongeïnspireerde naam Powerful Family SUV (foto 3 en 4). Die toen praktisch productierijpe concept-car droogt nu op als Tharu en is bestemd voor de Chinese markt.
De Tharu is een door de joint-venture SAIC-Volkswagen ontwikkelde SUV die 4,45 meter lang, 1,84 meter hoog en 1,63 meter breed is. De wielbasis bedraagt 2,68 meter. Op de motorenlijst zet Volkswagen een 115 pk sterke 1.2 TSI en een 150 pk sterke 1.4 TSI. Schakelen gaat door middel van een DSG-transmissie. Het ontwerp lijkt samengesteld te zijn uit bekende Volkswagen-elementen. Zo doet de neus bijvoorbeeld sterk denken aan die van de Teramont/Atlas.
De exacte positionering van de Tharu is, zoals praktisch altijd bij nieuwe Chinese modellen van de Volkswagen Group, ietwat onduidelijk. Volkswagen heeft in China joint-ventures met zowel SAIC als FAW. De twee samenwerkingsverbanden bouwen en ontwikkelen los van elkaar modellen. FAW-Volkswagen biedt op cross-over- en SUV-gebied alleen de T-Roc aan. SAIC-Volkswagen, dat deze Tharu bouwt, heeft nog altijd de oer-Tiguan in productie en bouwt de Tiguan Allspace en de Teramont/Atlas. Het is niet ondenkbaar dat SAIV-Volkswagen deze Tharu inzet als vervanger van de eerste generatie Tiguan.
PRIVATE LEASE Volkswagen
Uitgelicht aanbod

Volkswagen Golf 1.5eTSI/131PK R-Line DSG · Panoramadak · Navi · Stoel-/stuurverwarming
- 2022
- 3.051 km

Volkswagen Golf VII e-golf elektromotor 136pk 5D Aut
- 2019
- 133.017 km

Volkswagen Tiguan 1.5 TSI R-Line Business+ 150PK | DSG (automaat) | Black Style | wegklapbare trekhaak
- 2023
- 11.684 km
Lees ook

Sunbeam Alpine (1966) - In het Wild

Test: Hongqi E-HS9 – Premium of wannabe?

Citroën C5 Aircross ook als mild-hybride

Wat kost het verzekeren van een elektrische auto?

Toyota Yaris krijgt nieuwe sterkere hybride aandrijflijn

Audi A6 en A7 Sportback vernieuwd: (bijna) altijd met een vleugje RS
Lezersreacties (22) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.