Volkswagen Polo op aardgas en als plug-inhybride
Dat vingen we op tijdens de presentatie van de bijgeschaafde Polo. Het is de bedoeling dat de plug-inhybride nog tijdens de levenscyclus van het huidige model wordt toegevoegd aan het aanbod. Dat moet te doen zijn; de Polo is net gefacelift dus die houdt het nog wel een jaartje of drie vol. We gokken dat deze variant ergens in 2015 op de markt komt.
Over specificaties van de hybride aandrijflijn werd nog niets losgelaten maar in de basis zullen er veel overeenkomsten zijn met de techniek uit de Golf TwinDrive, die we straks waarschijnlijk als GTE gaan leren kennen.
Behalve een plug-inhybride heeft Volkswagen volgens de ingenieur die we spraken ook een versie op aardgas op de planning staan. Hiervoor moet de bodemplaat van de Polo enigszins worden aangepast maar dat schijnt geen probleem te zijn.
Vorig jaar presenteerde VW in Genève een TGI-versie van de Golf, die zowel benzine als aardgas lust. Onder de kap schuilt een 1.4 van 110 pk, met een CO2-uitstoot van 92 g/km. Of dit ook de motor is die in de Polo terecht gaan komen, is nog niet bekend.