Volkswagen ID.3: grotere actieradius met 77 kWh accu

Prijs Volkswagen ID3 Pro S bekend

Volkswagen ID3
Volkswagen ID3Volkswagen ID3Volkswagen ID3Volkswagen ID3Volkswagen ID3Volkswagen ID3Volkswagen ID3Volkswagen ID3Volkswagen ID3Volkswagen ID3Volkswagen ID3Volkswagen ID3

De Volkswagen ID3 is er nu ook met een 77 kWh accu. Daarmee heeft de Duitse EV een actieradius van 553 kilometer. AutoWeek heeft de prijs van de ID3 Pro S met zijn grotere accupakket.

De Volkswagen ID3 is met diverse elektrische aandrijflijnen verkrijgbaar. De ID3 Pure heeft een 45 kWh accu en een 150 pk elektromotor op de achteras. Daarnaast is hij er als Pro, met een 58 kWh accupakket en een 145 pk of 204 pk sterke elektromotor. Nieuw is de ID3 Pro S, de reeds bij de ID3-lancering aangekondigde versie met 77 kWh accu.

De ID3 Pro S perst volgens de fabrieksopgave 553 WLTP-kilometers uit zijn grotere accu. Daarmee is het logischerwijs de ID3 met de ruimste actieradius. De Pure en Pro komen namelijk respectievelijk tot 349 en 426 kilometer ver. Volkswagen levert de ID3 Pure S alleen met de sterkste elektromotor, de 204 pk unit die de hatchback in 7,9 seconden naar de 100 km/h laat sprinten. Aan een 125 kW-lader is het accupakket in net geen 40 minuten van 5 tot 80 procent van zijn capaciteit vol te jagen met stroom.

Prijs Volkswagen ID3 Pro S

De Volkswagen ID3 Pro S heeft een prijs van €41.390. Daarmee is hij  € 4.200 duurder dan de ID3 Pro met 204 pk elektromotor. De Pro met de 145 pk elektromotor kost € 35.690. De vanafprijs van de ID3 bedraagt € 32.990. Voor dat bedrag rijd je de Pure. Mogelijk voegt Volkswagen op termijn nog een GTX aan het leveringsgamma toe. De elektrische Volkswagen ID4 heeft immers al zo'n sportievere variant en in Wolfsburg worden al de eerst testkilometers met een voorlopig ID.X geheten prototype gereden.

Volkswagen ID3

Volkswagen ID3

Lezersreacties (116)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.