en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Het rommelt bij de Renault-Nissan-Mitsubishi-alliantie. Eind mei werd de nieuwe rolverdeling binnen het samenwerkingsverband duidelijk en nu is het Nissan dat bekendmaakt wat het de komende jaren in Afrika, het Midden-Oosten en India van plan is.
De tak van Nissan die zich specifiek richt op de markten Afrika, het Midden-Oosten en India heeft zijn plannen voor de komende jaren uitgerold. Deze drie afzetmarkten zijn volgens Nissan wereldwijd goed voor zo'n tien procent van de internationale autoverkopen. In het vierjarenplan staat onder meer dat het merk in deze drie markten de komende vier jaar acht nieuwe modellen presenteert. De focus ligt hierbij op SUV's, cross-overs en betaalbare compacte sedans. Denk bij die laatste categorie aan auto's als de Versa.
Nissan geeft verder aan dat het de komende jaren veel aandacht zal besteden aan het verbeteren van de kosteneffectiviteit van zijn fabrieken in onder meer Zuid-Afrika, Egypte, India en Nigeria. Daarbij zegt Nissan uit te gaan zoeken of het in deze regio's geproduceerde modellen ook naar andere markten kan exporteren.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.