AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Vandaag besluit over Utrechtse Automarkt
12
Vandaag neemt de gemeenteraad van Utrecht een besluit over de eventuele sluiting van de Veemarkthallen. Als het complex dichtgaat, betekent dit het einde van de Utrechtse Automarkt.
Dat meldt het Utrechts Stadsblad. Het College van Burgemeester en Wethouders wil op de Veemarktlocatie 1.500 woningen laten bouwen. De gebruikers van de hallen hebben tot 1 januari 2011 om een nieuwe plek te vinden, maar voor de Automarkt is geen nieuwe locatie in de stad beschikbaar als de gemeente met de plannen instemt. Een woordvoerder van de gemeente licht het voorstel als volgt toe: "We hebben na lang zoeken geen geschikte plek binnen Utrecht kunnen vinden voor de Automarkt. Een alternatief zou 44 miljoen euro kosten en dat is te veel. De gemeente geeft de woningnood een hogere prioriteit en gaat de handel niet steunen op kosten van de burger."
Wat betreft de Belangenvereniging Automarkt Utrecht (BAU) is het laatste woord over de Automarkt nog niet gesproken. Vandaag rijden de leden van de BAU in een lange stoet richting het stadhuis om het ongenoegen over de gang van zaken kenbaar te maken. Als de gemeente Utrecht daadwerkelijk besluit dat de Automarkt niet langer welkom is in de Domstad, dan is het College van B&W nog lang niet van de ondernemers af, aldus de vice-voorzitter van de belangenvereniging: "De gemeente kan bij sluiting flinke schadeclaims verwachten, die Utrecht misschien wel 80 miljoen euro gaan kosten". Wordt vervolgd...
Wat betreft de Belangenvereniging Automarkt Utrecht (BAU) is het laatste woord over de Automarkt nog niet gesproken. Vandaag rijden de leden van de BAU in een lange stoet richting het stadhuis om het ongenoegen over de gang van zaken kenbaar te maken. Als de gemeente Utrecht daadwerkelijk besluit dat de Automarkt niet langer welkom is in de Domstad, dan is het College van B&W nog lang niet van de ondernemers af, aldus de vice-voorzitter van de belangenvereniging: "De gemeente kan bij sluiting flinke schadeclaims verwachten, die Utrecht misschien wel 80 miljoen euro gaan kosten". Wordt vervolgd...
Lees ook
Nieuws
Wereldwijde verkoop Tesla zakt opnieuw in - forse klap in Nederland
Nieuws
Toyota RAV4 verslaat Tesla Model Y en is populairste auto ter wereld
Nieuws
Elektrisch én youngtimer: Greentimer bouwt Volvo XC90 om tot EV
Nieuws
Welke elektrische leaseauto past bij jouw functie?
Nieuws