Toyota C-HR: driemaal hybride en instappen vanaf zo'n €37.000

Ook als plug-in met 66 kilometer elektrisch bereik

Toyota C-HR
Toyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HR

Benieuwd naar de prijzen van de splinternieuwe Toyota C-HR? Dan hoef je niet langer in afwachting te verblijven. De nieuwe Toyota C-HR heeft een Nederlandse vanafprijs van €37.295. Dat bedrag is voor de minst potente hybride motorversie. De nieuwe C-HR is er ook met een sterkere hybride aandrijflijn én als nog sterkere plug-in hybride.

Medio dit jaar trok Toyota het doek van de langverwachte nieuwe C-HR. Wie had gedacht dat Toyota met de tweede generatie een minder uitgesproken pad zou bewandelen, komt bedrogen uit. Net als de auto waarmee Toyota in 2016 volgens toenmalig topman Akio Toyoda een nieuwe fase inging waarin het naar eigen zeggen 'geen saaie auto's' meer zou maken is ook de nieuwe C-HR weer een lekker eigenwijze cross-over vol brutale lijnen, een aflopende daklijn en een hoge bips. AutoWeek kan je nu vertellen wat de nieuwe Toyota C-HR moet kosten. De eerste exemplaren worden rond de jaarwisseling in Nederland verwacht.

Hybride Toyota C-HR

De nieuwe Toyota C-HR is er vanaf €37.295. Voor dat bedrag rijd je de Toyota C-HR 1.8 Hybrid met 140 pk sterke hybride aandrijflijn. De vanafprijs geldt voor instapuitvoering Active. De Toyota C-HR met deze aandrijflijn is er ook als Dynamic, First Edition en als Executive. De Toyota C-HR bereikt met deze aandrijflijn in 9,9 seconden een snelheid van 100 km/h en noteert een topsnelheid van 170 km/h achter zijn naam. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de Japanners een niet verkeerde 4,7 tot 4,8 l/100 km.

Is die 140 pk je toch te min? Geen probleem. Toyota biedt de nieuwe C-HR namelijk ook aan met de bekende 2.0 High Power Hybrid-aandrijflijn die 190 pk op de been brengt. De Active-instapuitvoering gaat aan de neus van de C-HR met deze machine voorbij, hij is er namelijk vanaf de Dynamic-uitvoering en kost dan €42.495. Net als de C-HR 1.8 Hybrid is de C-HR 2.0 High Power Hybrid er ook als First Edition en als Executive Line, maar is daarnaast ook als GR Sport Plus, Première Edition én als GR Sport Première Edition te krijgen. Met zijn 190 pk is de C-HR 2.0 High Power Hybrid uiteraard rapper dan de versie met 50 pk minder. Hij bereikt in 7,9 seconden vanuit stilstand een snelheid van 100 km/h en moet een snelheid van 190 km/h kunnen halen. Het gemiddeld verbruik moet 4,8 tot 4,9 l/100 km bedragen.

Toyota C-HR

Toyota C-HR: minstens zo eigenwijs als de vorige.

Plug-in hybride Toyota C-HR

De derde hybride aandrijflijn waarmee de Toyota C-HR leverbaar wordt is direct de meest interessante. Voor het eerst is de C-HR er namelijk met een plug-in hybride aandrijflijn. Die is bepaald niet kinderachtig. De Toyota C-HR 2.0 High Power Plug-in Hybrid - zoals hij voluit heet - is namelijk 223 pk sterk. Hij heeft een 13,6 kWh accu die een elektrisch bereik van tot 66 kilometer mogelijk maakt. Het maximum laadvermogen (AC) bedraagt 7 kW. In 7,3 seconden zit je ermee op een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid is met 180 km/h gelijk aan die van de 190 pk sterke hybride C-HR. De plug-in hybride Toyota C-HR is in dezelfde uitvoeringen leverbaar als de 190 pk sterke 1.8 High Power Hybrid en kost als Dynamic minimaal €45.995.

Prijzen Toyota C-HR

AandrijflijnVermogenUitvoeringVanafprijs
1.8 Hybrid140 pkActive€37.395
1.8 Hybrid140 pkDynamic€40.495
1.8 Hybrid140 pkFirst Edition€42.995
1.8 Hybrid140 pkExecutive€45.995
2.0 High Power Hybrid (HEV)190 pkDynamic€42.495
2.0 High Power Hybrid (HEV)190 pkFirst Edition€44.995
2.0 High Power Hybrid (HEV)190 pkExecutive€47.995
2.0 High Power Hybrid (HEV)190 pkGR Sport Plus€48.895
2.0 High Power Hybrid (HEV)190 pkPremière Edition€52.495
2.0 High Power Hybrid (HEV)190 pkGR Sport Première Edition€53.395
2.0 High Power Plug-in Hybrid (PHEV)223 pkDynamic€45.995
2.0 High Power Plug-in Hybrid (PHEV)223 pkFirst Edition€48.495
2.0 High Power Plug-in Hybrid (PHEV)223 pkExecutive€51.495
2.0 High Power Plug-in Hybrid (PHEV)223 pkGR Sport Plus€52.395
2.0 High Power Plug-in Hybrid (PHEV)223 pkPremière Edition€55.995
2.0 High Power Plug-in Hybrid (PHEV)223 pkGR Sport Première Edition€56.895

Uitrusting

De hybride C-HR 1.8 Hybrid heeft standaard al het Toyota Safety System 3-pakket met een uitgebreide reeks passieve en actieve veiligheidssystemen. Daarin zitten niet alleen zaken als dodehoekdetectie, Lane Departure Allert, Lane Tracing Assist en Pre-Collision System, maar ook uitgebreide adaptieve cruisecontrol, verkeersbordherkenning, een systeem dat bij het uistappen herinnert aan de aanwezigheid van iets of iemand op de achterbank en Safe Exit Assist. 17-inch lichtmetalen wielen, airco, elektrisch bedienbare zijruiten rondom, ledkoplampen en -achterlichten, een infotainmentsysteem met 8-inch display en draadloze Apple CarPlay- en Android Auto-connectiviteit zijn ook standaard.

De Dynamic-uitvoering voegt daar over twee zones gescheiden klimaatregeling, een lendensteun voor de bestuurder, een met zachtere materialen afgewerkt interieur en 18-inch lichtmetalen wielen aan toe. Meer Dynamic-aankleding: de raamlijsten en de B-stijlen zijn in het zwart uitgevoerd en de achterste zijruiten en de achterruit hebben het zogenoemde privacy glass. De Dynamic heeft verder een 12,3 inch digitaal instrumentarium, parkeersensoren voor en achter, een regensensor, Smart Entry en een extra noodremsysteem.

Toyota C-HR

Toyota C-HR

Ga je voor tijdelijke introductieversie First Edition? Dan krijg je ten opzichte van de Dynamic-uitvoering een 12,3-inch en dus groter infotainmentscherm, meesturende ledkoplampen met automatisch grootlicht, een elektrisch bedienbare achterklep, een inductielader en camera's rondom de auto.

En de Executive? Die heeft sportstoelen die met een combinatie van kunstleer en stof zijn bekleed, heeft uitgebreide sfeerverlichting en een uitgebreid luchtfiltersysteem voor het interieur, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie én 19-inch zwart lichtmetaal. Je herkent hem verder aan extra zwarte accenten in de bumpers. Deze uitvoering voegt ook Driver Monitor Camera, Front Cross Traffic Alert en Lane Change Assist aan het C-HR-feestje toe. Deze uitvoering is als optie te voorzien van een pakket dat onder meer een panoramadak, een digitale binnenspiegel, een head-updisplay, een uitgebreid audiosysteem van JBL én de mogelijkheid om je smartphone als autosleutel te gebruiken toevoegt. Dat pakket kost €2.950 extra voor de hybride C-HR en heeft voor de plug-in hybride C-HR een meerprijs van €2.809.

Toyota C-HR

Toyota C-HR

We zijn er nog niet, want er zijn nog een stel uitvoeringen beschikbaar. Waaronder de GR Sport Plus. Deze sportief uitgedoste uitvoering heeft sportstoelen die zijn bekleed met kunstleer en suède met rode stiksels en een met kunstleer en rode stiksels afgewerkt sportstuur. Speciale instaplijsten en vloermatten horen erbij, evenals de nodige GR Sport-badges, anders aangeklede bumpers en 19-inch GR Sport-wielen. Ook deze uitvoering is met het hierboven omschreven pakket leverbaar. De C-HR Première Edition heeft het bi-tone+-exterieur dat het dak én de achterzijde zwart maakt. In het interieur vind je met geperforeerd leer bekleed meubilair en het hierboven omschreven pakket lijkt standaard. De GR Sport Première Edition krijgt ander gaaswerk in de grille, sportiever ogend 20-inch lichtmetaal, speciale afwerking in het interieur, het inmiddels bekende optiepakket én het tweekleurige uiterlijk.

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross: ruimer, minder poespas en iets goedkoper.

Druk bij Toyota

Toyota heeft inmiddels al een heel stel hoogpotigen in het gamma. Van de met cross-genen overladen Aygo X tot de Yaris Cross, Corolla Cross, RAV4, de elektrische bZ4X, de bijna vergeten Highlander en de nieuwe Land Cruiser. Met zijn lengte van 4,36 meter is hij iets korter dan zijn voorganger. Wat formaat betreft nestelt hij zich tussen de 4,16 meter lange Yaris Cross en de 4,46 meter lange Corolla Cross. De Corolla Cross moet je zien als het nuchterder, praktischer en ruimere alternatief voor de C-HR met minder optische poespas. De Corolla Cross is - hoewel iets groter - echter iets goedkoper dan de C-HR. Als 140 pk sterke 1.8 Hybrid is hij er namelijk vanaf €36.695 (C-HR: €37.395). De vorige Toyota C-HR kostte met die aandrijflijn als Business minimaal €33.395 en als Active €34.995. De Corolla Cross is er overigens niet met een plug-in hybride aandrijflijn.

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (107)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.