Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Tijdreis: Tien jaar geleden op de site!

14
Tijdreis: Tien jaar geleden op de site!
Tijdreis: Tien jaar geleden op de site!Tijdreis: Tien jaar geleden op de site!Tijdreis: Tien jaar geleden op de site!Tijdreis: Tien jaar geleden op de site!Tijdreis: Tien jaar geleden op de site!Tijdreis: Tien jaar geleden op de site!
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
4 augustus 2013 om 15:42
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Wekelijks blikken we in AutoWeek terug op een nieuw model waar we jaren geleden kennis mee maakten. De datum wordt tien jaar teruggedraaid en nostalgische gevoelens worden gekoesterd. Ook op onze website waren we toen al druk in de weer, tijd om terug te bladeren!

Exact tien jaar geleden moesten we afscheid nemen van een grote Amerikaan, de Cadillac Seville. Duidelijk een auto met een andere insteek dan we in Europa gewend waren. In 2005 zou de geheel nieuwe STS gereed staan om het stokje over te nemen.

Er was ook autonieuws afkomstig van de andere kant van Het Kanaal. Land Rover gaf z'n Freelander een opfrisbeurtje. We zagen een softroader die wat details van z'n luxueuze grote broer, de Range Rover, over zich heen kreeg gestort. Moderne bumpers, koplampen en grille sierden nu ook de kleinste Land Rover. Ook in het interieur veranderde het een en ander. Het nieuwe dashboard zag er beduidend frisser uit, en dat kon de destijds al iets gedateerde Engelsman wel gebruiken.

Hyundai had van z'n Getz een actiemodelletje gepresenteerd. De voorganger van de i20 kreeg onder de noemer Chic een met leer bekleed stuur, verwarmbare buitenspiegels, elektrisch bediende ruiten rondom, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en een lekker geluidssetje meegeleverd.

We leerden verder dat Peugeot de 807 in de aanbieding deed. De Franse kolos zakte over de gehele linie met honderden euro's in prijs. De reden? Het apparaat was niet meer zo in trek, en Peugeot trachtte met een prijsverlaging weer wat klanten naar de showrooms te krijgen.

Dat het wat autonieuws betreft een rustige week was is duidelijk. Nissan haalde onze internetsite door te melden dat de Micra voortaan met een 82 pk sterk dieseltje te krijgen was. Daarmee was het maar liefst de negende motorvariant die de Japanners van de Micra in de showroom hadden staan. De B-segmenter wisselde vanaf 16.920 euro van eigenaar.

Prijzennieuws uit Duitsland kwam deze week van Audi. De directie in Ingolstadt maakte bekend hoeveel het voor de nieuwe TT 3,2-liter Quattro wilde hebben. Dat bedrag bleek 55.890 euro te zijn voor de dichte versie. Met de wind door de haren door de bocht jagen kon met de Roadster, waar minimaal 59.990 euro voor moest worden neergeteld. Een flinke slok geld, maar daar kreeg je wel een V6 met 250 pk voor terug. Sprintje naar de 100 km/h? 6,2 seconden. Z'n top? Geheel volgens Duitse traditie begrensd op 250 km/h.

Vreemd nieuws uit de hoek van Fiat. In Genève toonde in 2003 al de Simba, een concept-versie van de auto die later als Panda door het leven zou gaan. Destijds wisten we dat niet. We leerden dat -ie de naam Gingo zou krijgen, maar dat de Franse heren van Renault daar niet om stonden te springen. Gingo zou te veel lijken op Twingo, en Fiat werd gedwongen om de auto Panda te dopen. Die naam had wel succes, want ook nu preikt er achterop de afstammeling van de destijds gepresenteerde auto nog altijd het woord Panda.

Lezersreacties (14) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto
PREMIUM
Opel Mokka vs. Opel Mokka-e - Dubbeltest

Opel Mokka vs. Opel Mokka-e - Dubbeltest

Nog voordat je de mogelijkheid hebt om je überhaupt druk maken om de actieradius van de elektrische...

Lees meer

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden