en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Met de eigen fabriek in China hoopt Tesla beter te kunnen profiteren van de snelgroeiende markt voor elektrisch aangedreven voertuigen in het Aziatische land. Tesla zou met de locatie onder meer de productiekosten voor de auto's fors omlaag kunnen brengen.
Dat de auto's in China worden gemaakt, betekent waarschijnlijk niet dat Tesla de extra belasting die geldt als invoertarief van 25 procent zal ontlopen. De partijen zouden nog werken aan de details van de overeenkomst en wilden tegen de krant niet op de kwestie reageren.
Tesla kondigde eerder dit jaar al aan werk te zullen maken van een productielocatie in China en beloofde destijds voor het einde van het jaar met concretere plannen te komen. Bijzonder is dat Tesla een fabriek mag bouwen in China zonder een samenwerking met een lokale autobouwer aan te gaan. Autofabrikanten mochten zich tot nu toe alleen vestigen als er een joint-venture met een Chinees merk werd opgericht, maar voor Tesla maakt de Chinese overheid kennelijk een uitzondering. De plannen van de Chinese overheid om het wagenpark te 'verschonen', spelen daar ongetwijfeld een rol in.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.