en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
We kennen van Suzuki allemaal de Wagon R+, beroemd en berucht gemaakt door aanvoerder Nic de Boer tijdens de avonturen van de Barrelbrigade. De Wagon R+ was een iets grotere versie van de Wagon R die Suzuki onder andere in het thuisland in de prijslijst had staan. Meerdere smaken van een en hetzelfde stadsrakkertje is iets dat we bij alle Japanse merken zien en geheel volgens die kei-cartraditie heeft Suzuki nu de nieuwe Solio gepresenteerd.
De Solio is namelijk gebaseerd op de huidige Wagon R+, al is de Solio de extra praktische versie met schuifdeuren. Daihatsu heeft van de huidige Move bijvoorbeeld ook een schuifdeur-versie: de Tanto. Volgens goed kei-car-gebruik heeft Suzuki ook een stoer vormgegeven versie van de Solio klaarstaan: de Solio Bandit. Deze krijgt standaard een sportpakket bestaande uit lichtmetalen wielen en spoilertjes mee. Bovendien is hij aan de voorzijde te onderscheiden door z'n andere koplampunits. Daihatsu haalt eenzelfde geintje uit met z'n Custom-modellenlijn.
De nieuwe Solio heeft een 3 centimeter langere wielbasis die daarmee uitkomt op 2,52 meter. De totale lengte van het wagentje bedraagt 3,71 meter. Hoe klein ze ook zijn, vanbinnen zijn dit soort kei-cars tot de nok gevuld met handige opbergvakjes. Naast de bekende driecilinders (met of zonder turbo) heeft Suzuki ook een nieuwe mild-hybride versie in de aanbieding. Deze combineert een 1,2-liter viercilinder met een klein accupakket dat tijdens het remmen opgewekte energie gebruikt voor elektrische systemen in de auto. Op foto 12 en 13 staan respectievelijk de oude Solio en Solio Bandit.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.