We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
De Franse krant Figaro meldt dat Renault werkt aan een auto met een nieuwprijs van 3.000 dollar voor de zogeheten 'opkomende markten'. Het supergoedkope model zal niet leverbaar worden in Europa.
De Franse krant Figaro meldt dat Renault werkt aan een auto met een nieuwprijs van 3.000 dollar voor de zogeheten 'opkomende markten'. Het supergoedkope model zal niet leverbaar worden in Europa.
Volgens de krant zijn op het moment duizend ingenieurs bezig met het uitdokteren van een nieuw model dat niet meer mag kosten dan 3.000 dollar. Renault brengt de auto op de markt in landen als India, waar mobiliteit flink in opkomst is.
Sinds mei is daar de Dacia Logan te koop, maar Renault zoekt naar een manier om vastere voet aan de grond te krijgen in die contreien. Om te laten zien dat de Indiase markt menens is, wordt er rond de helft van 2009 een Renault-fabriek geopend in dat land. Nadere details over de supergoedkope Renault of wanneer het nieuwe model verschijnt, is nog niet bekend, wat betekent dat het project nog in de kinderschoenen staat.