Subaru WRX STI heeft gouden wielen

Subaru WRX STI
Subaru WRX STISubaru WRX STISubaru WRX STISubaru WRX STISubaru WRX STISubaru WRX STISubaru WRX STI
Gisteren schreven we nog dat Subaru de extra dikke STI-versie van z'n WRX volgende week uit de doeken zal doen. Toch is de zwaar bespoilerde Japanner vandaag al onder z'n steen vandaan gekropen. Mét goudkleurige wielen!

De foto's zijn nog niet officieel. Het Spaanse Autoblog.se heeft de hand weten te leggen op deze eerste set foto's, maar kon verder ook niets van technische aard over de STI-versie vertellen.

Toen Subaru de productieversie van de WRX Concept presenteerde, was niet iedereen te spreken over het uiterlijk van het model. Het studiemodel vertoonde logischerwijs meer spieren, die minder nadrukkelijk te bespeuren waren op het productiemodel. Met deze STI-versie, door Subaru Tecnica International onder handen genomen, wordt dat naar onze mening ruimschoots goedgemaakt.

Zoals bijna verplicht voor een STI-Subaru krijgt de WRX STI een enorme vleugel op z'n kofferklep. We zien een lekkere bodykit rondom, versierd met de nodige STI-logo's maar veel leuker zijn de historisch verantwoorde goudkleurige wielen waarmee de WRX STI over het asfalt dendert.

Onder de kap van de reguliere WRX vinden we een 2.0-liter turbomotor die er 268 pk en 363 Nm uit perst. Het is niet ondenkbaar dat de STI-versie over een grotere turbo beschikt. Ook de komst van een 2,5-liter boxermotor met om en nabij de 300 pk is niet uitgesloten.

Op de North American International Auto Show in Detroit, die volgende week van start gaat, zal Subaru z'n WRX STI officieel aan het grote publiek tonen.

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (58) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.