Seat: meer modellen en dubbele productie

Seat limousine D-segment schets
Seat moet in 2018 jaarlijks 800.000 auto's verkopen, een verdubbeling ten opzichte van de aantallen van nu. Om die reden breidt het merk het modellenpalet fors uit.
Dat zegt Seat-topman Erich Schmitt in een interview met de Frankfurter Allgemeine Zeitung. Schmitt voegt hieraan toe dat de toekomstige Seats een sportief uiterlijk en Audi-kwaliteit tegen Seat-prijzen bieden.
Om een winstgevendheid van 15 procent te bewerkstelligen komt Schmitt met het 'Seat Excellence Programm'. In dit programma worden alle aspecten van het productieproces doorgelicht voor meer efficiëntie.
Seat heeft de markt goed bestudeerd. Momenteel zijn er zeven modellen in drie segmenten, maar binnen vier jaar moeten dat vijftien auto's in acht segmenten zijn. Een belangrijke auto op korte termijn is de Bolero, de auto die op het platform van de Audi A4 komt te staan. Deze auto komt als Sedan en Stationwagon. De Bolero is niet de opvolger van de Toledo, benadrukt Schmitt.

PRIVATE LEASE Seat

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.