Rolls-Royce-CEO: ‘bevoorrading dagelijkse zorg’

Lockdowns in China lastig

Rolls-Royce Phantom

De problemen met de levering van onderdelen zijn volgens Rolls-Royce-CEO Torsten Müller-Ötvös een dagelijkse zorg.

De problemen spelen uiteraard al heel lang en in de gehele auto-industrie én daarbuiten, maar een Rolls-Royce heeft nu eenmaal nogal veel onderdelen en tamelijk veeleisende klanten. Moederbedrijf BMW geeft wel prioriteit aan Rolls-Royce vanwege diens winstgevendheid, maar dat helpt het edele Britse merk bepaald niet uit de brand.

“De bevoorrading is echt iets dat ons zorgen baart, eigenlijk zelfs dagelijks”, meldt Müller-Ötvös tegenover Bloomberg. “Als er ook maar één onderdeel mist, kan het product immers niet worden afgemaakt.” Rolls-Royce zegt vooral last te hebben van de constante stroom aan lockdowns in China. Eerder heeft Rolls-Royce om die reden al onderdelen per vliegtuig laten overkomen, omdat havens door lockdowns compleet werden afgesloten.

Rolls-Royce maakt net als veel andere (super-)luxemerken recordjaar na recordjaar (na recordjaar) mee, dus de aantallen lopen op. Volgens Automotive News Europe is de levertijd voor bepaalde modellen inmiddels al ruimschoots meer dan een jaar.

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.