AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Renault toont avontuurlijke Trafic
1
De enige wereldprimeur op de Autosalon in Brussel is de wel heel bijzondere Trafic Deck'up. De Trafic werd omgetoverd tot een soort adventure pick-up.
De enige wereldprimeur op de Autosalon in Brussel (15 t/m 25 januari) is de wel heel bijzondere Trafic Deck'up. De Trafic werd omgetoverd tot een soort adventure pick-up.
Met de Trafic Deck'up onderzoekt Renault nieuwe mogelijkheden voor recreatieve voertuigen. De eerste poging daartoe was de Kangoo Break'up die in het najaar van 2002 op de Parijse Salon werd getoond.
De neus is nog duidelijk herkenbaar als Trafic, maar daarachter is bijna alles anders. De auto werd met 18 cm ingekort, de wielbasis nam af met 8 cm, de breedte nam weer toe met 2,1 cm. Rondom staat de auto op grote 20-inch wielen.
Het pick-up gedeelte is toegankelijk via een zijdelings openende achterklep waarop bovendien het reservewiel gemonteerd zit. De laadbak wordt van het passagiercompartiment gescheiden door een grote glazen ruit. Die ruit kan volledig in het dak verdwijnen waardoor de laadruimte vanuit het interieur ongehinderd toegankelijk is. In de laadbak zijn in de zijwanden twee uitklapbare zitjes aangebracht.
Het interieur zelf heeft vier zitplaatsen die onder een hoek van 180 graden draaibaar zijn. De twee achter zitplaatsen staan op rails en laten zich helemaal in de laadbak schuiven.
De studie is voorzien van een 2.5 dCi 16V motor, die een maximum vermogen van 135 pk bij 3500 tpm ontwikkeld. De krachtbron is gekoopeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak.
Met de Trafic Deck'up onderzoekt Renault nieuwe mogelijkheden voor recreatieve voertuigen. De eerste poging daartoe was de Kangoo Break'up die in het najaar van 2002 op de Parijse Salon werd getoond.
De neus is nog duidelijk herkenbaar als Trafic, maar daarachter is bijna alles anders. De auto werd met 18 cm ingekort, de wielbasis nam af met 8 cm, de breedte nam weer toe met 2,1 cm. Rondom staat de auto op grote 20-inch wielen.
Het pick-up gedeelte is toegankelijk via een zijdelings openende achterklep waarop bovendien het reservewiel gemonteerd zit. De laadbak wordt van het passagiercompartiment gescheiden door een grote glazen ruit. Die ruit kan volledig in het dak verdwijnen waardoor de laadruimte vanuit het interieur ongehinderd toegankelijk is. In de laadbak zijn in de zijwanden twee uitklapbare zitjes aangebracht.
Het interieur zelf heeft vier zitplaatsen die onder een hoek van 180 graden draaibaar zijn. De twee achter zitplaatsen staan op rails en laten zich helemaal in de laadbak schuiven.
De studie is voorzien van een 2.5 dCi 16V motor, die een maximum vermogen van 135 pk bij 3500 tpm ontwikkeld. De krachtbron is gekoopeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Renault Trafic, Goelette en Estafette: tot 450 km bereik en snel opladen
Nieuws
Dit zijn de nieuwe Renault Trafic, Goelette en Estafette: met een vleug Volvo
Nieuws
Deze Renaults Trafic en Master zijn een rebadge zonder rebadge
Nieuws
Elektrische Renault Trafic E-Tech Electric heeft prijs
Nieuws