Renault gaat voor 20 procent omzet uit mobiliteitstak Mobilize

Flinke groei richting 2030

Mobilize

De Renault Group verwacht in 2030 maar liefst zo'n 20 procent van zijn totale omzet uit Mobilize te halen. De mobiliteitstak zal de komende jaren flink uitbreiden om dit doel na te jagen.

Tijdens IAA Mobility afgelopen jaar deed Renault Group uit de doeken wat het allemaal wil gaan doen met Mobilize. Mobilize is een nieuwe tak binnen het concern die zich gaat richten op tal van mobiliteitsdiensten. Daarbij horen uiteraard speciaal voor Mobilize ontwikkelde deelauto's, waaronder de compacte besteller Bento, de grotere besteller Hippo en de voor taxiritten bestemde Limo. Ook is er de enigszins op de Twizy lijkende Duo voor persoonlijk stadsvervoer (foto hierboven). Auto's waar je hier meer over leest. Mobilize doet echter nog veel meer dan het aanbieden van deelauto's, want het biedt bijvoorbeeld ook financiering- en leaseoplossingen én er wordt een laadnetwerk opgezet dat onder Mobilize valt. Nu doet de Renault Group uit de doeken hoe groot Mobilize al met al moet worden de komende jaren.

De cijfers liegen er niet om. In 2030 hoopt het concern zo'n 20 procent van zijn omzet uit Mobilize te halen. Daarvoor moet de financiële tak van het bedrijf (verzekering en financiering) met 70 procent groeien. De vloot van aangesloten leaseauto's - waaronder dus ook 'gewone' Renaults en niet alleen de voertuigen van Mobilize - groeit volgens het plan van 350.000 auto's (2021) naar 1 miljoen auto's in 2030. In dat jaar moet bovendien 70 procent daarvan volledig elektrisch zijn. De deelautovloot moet tot aan 2030 van 8.000 naar 150.000-200.000 voertuigen groeien. 80 procent daarvan is in dat jaar volledig elektrisch. Tenslotte wil Mobilize zijn laadnetwerk in die periode van 22.000 naar 165.000 laadpalen uitbreiden.

PRIVATE LEASE Renault

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.