Renault EZ-Flex: bestelbus voor de stad

Voor koeriers in de stad

Renault EZ-Flex
Renault EZ-FlexRenault EZ-FlexRenault EZ-FlexRenault EZ-FlexRenault EZ-FlexRenault EZ-Flex

Renault onthult al een poos studiemodellen onder het EZ-label. Een nieuwe bestelbus wordt nu naar voren geschoven en komt bij wijze van experiment bij twaalf Europese bedrijven terecht. Dit is de EZ-Flex.

Met de EZ-Flex presenteert Renault een compacte bestelbus van 3,86 meter lang. In de breedte meet het voertuig 1,65 meter en in de hoogte blijft het meetlint bij 1,88 meter steken. Door een ‘slimme en compacte’ indeling van de cockpit, biedt de EZ-Flex achterin ruimte voor drie kubieke meter bagage. Het bestelbusje is volgens Renault puur ontworpen voor koeriersdiensten in drukke steden. Zo is de Renault met een draaicirkel van 4,5 meter erg wendbaar en wordt de cockpit zo ingedeeld dat de bestuurder gemakkelijk kan in- en uitstappen.

Zoals te verwachten valt, wordt de EZ-Flex volledig elektrisch aangedreven. Renault deelt geen informatie over de specificaties van het accupakket, noch over de capaciteit van de batterijen, maar de compacte bus zou 100 kilometer ver op één acculading moeten komen. Als experiment krijgen twaalf bedrijven, verspreid over heel Europa, de komende twee jaar een EZ-Flex in gebruik. Het is nog niet bekend of daar ook een Nederlandse onderneming tussenzit.

Het is niet het eerste EZ-model van Renault. Zo kennen we de EZ-Pro, EZ-Ultimo en EZ-Go. Daar ging het echter altijd om één concept-car. De EZ-Flex belandt als eerste echt op de weg.

De bestelbus beleeft tijdens de VIA Technology-beurs in de Paris Expo Porte de Versailles zijn publieksdebuut.

PRIVATE LEASE Renault

Lezersreacties (39) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.