AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Renault Clio R.S. 16 niet in productie

Voorrang voor Alpine

Renault Clio R.S. 16
Slecht nieuws voor wie stond te popelen om een productieversie van de Clio R.S. 16: de auto lijkt het productiestadium niet te halen.

In mei stelde Renault Sport de Clio R.S. 16 aan de wereld voor, een overtreffende trap van Renaults warmste Clio. De compacte hot hatch kreeg destijds niet alleen een opvallende bodykit aangemeten, maar ging er ook onderhuids stevig op vooruit. Het Clio RS-hart werd namelijk vervangen door de 275 pk sterke 2,0-liter viercilinder uit de Mégane RS Trophy R. Het Britse Autocar weet te melden dat de Clio R.S. 16 het productiestadium niet zal halen.

Bovenstaande zou te maken hebben met het gegeven dat de kleinschalige fabriek in Dieppe, waar de reguliere Clio RS van de band loopt, er simpelweg geen model meer bij kan hebben. Dat gaat uiteraard hand in hand met de komst van de nieuwe sportcoupé van Alpine, een auto die we in Vision-vorm al hebben gezien en waarvoor in de fabriek in Dieppe al een productieplek is gereserveerd. Renault zou overwogen hebben om de Clio R.S. 16 in 2018 op de markt te brengen, maar zou van mening zijn dat klanten niet zo lang kunnen en willen wachten.

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 2
Aha. Maximale productiecapaciteit bereikt. Da's weer eens wat anders dan: het werd te duur.
5alpine
5alpine
  • 3
Jammer jammer jammer....
Dan zou de concurrentie nog ernstiger gedegradeerd worden en waarschijnlijk zouden alle C klasse GTI's ook vernietigd worden, maar ja
5alpine
5alpine
  • 2
Maar natuurlijk is die mooie Alpine veel belangrijker, een snelle Renault hoort uit Dieppe te komen!
Rutger DC
Rutger DC
  • 0
@ 5Alpine: Met alle respect voor de Clio, maar volgens mij wordt de Fiesta ST toch in het algemeen als de referentie onder de B-segment hothatches gezien.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hallo Renault, hoezo kan er geen model meer bij hebben?!

Dit is een fantastisch scheurijzer waar absoluut wel een bakkie mensen in wil knallen! Er zijn in France toch wel tuners die de productie kunnen doen, desnoods in een beperkte/gelimiteerde oplage?

Voor een Alpine (wel mooier) zal de portemonnee behoorlijk meer getrokken moeten worden.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Gelukkig, er rijden al genoeg vrouwenautotjes op de weg.
5alpine
5alpine
  • 0
@D-C
Smaken verschillen.
Men is tegen de dubbele koppeling bak, maar voor de rest is dit toch echt de beste.
Overigens is ook bij de vorige uitvoeringen de Clio altijd de betere geweest.