Prijzen vernieuwde verkooptopper Peugeot 208: als EV vanaf €35.320

Succesnummer in de prijslijst

Peugeot e-208 facelift
Peugeot e-208 faceliftPeugeot e-208 faceliftPeugeot e-208 faceliftPeugeot e-208 faceliftPeugeot e-208 faceliftPeugeot e-208 faceliftPeugeot e-208 faceliftPeugeot e-208 faceliftPeugeot e-208 faceliftPeugeot e-208 facelift

Peugeot trok onlangs het doek van de gefacelifte Peugeot 208 en e-208, zijn succesnummer in het B-segment. Nu hangen de Fransen ook prijskaartjes aan de vernieuwde line-up. Wat blijkt? De 208 op benzine is er voor vanaf €24.050, de elektrische e-208 kost je minstens €35.050.

De Peugeot 208 is zowel conventioneel aangedreven als elektrisch een behoorlijk succes. De afgelopen jaren ging-ie meermaals aan de leiding in verschillende verkoopstatistieken en in 2022 was het zelfs de meest geregistreerde auto van Nederland. Dat smaakt naar meer, en dus is het hoog tijd voor een facelift om het model op peil te houden. De gefacelifte Peugeot 208 werd onlangs door het merk gepresenteerd en als je wil weten wat er allemaal aan veranderde, sla dan vooral dit artikel er nog even op na.

De vernieuwde Peugeot 208 is er met drie verschillende benzine- en twee verschillende elektrische aandrijflijnen, waaronder Stellantis' efficiëntere 156 pk sterke variant met een 51 kWh accupakket (400 km WLTP). Het 'oudere' pakket, met een 50 kWh accu en een 136 pk sterke elektromotor (362 km WLTP), is echter ook nog verkrijgbaar. Liever niet stekkeren? Dan is er nog altijd de PureTech 75- of PureTech 100-aandrijflijn met een driecilinder en handbak, of je kunt kiezen uit nieuwe mild-hybride aandrijflijnen met 100 of 136 pk. Laatstgenoemde vervangt de PureTech 130-aandrijflijn en beide hybrides zijn gekoppeld aan een automaat. De PureTech-aandrijflijnen zijn alleen in combinatie met een 5- en 6-traps handbak te krijgen.

De standaarduitrusting van de Peugeot 208 is wat ruimer. Zo vind je voortaan in elke variant een 10-inch infotainmentscherm. Hoe de uitrustingsniveaus er precies uitzien moet nog blijken, maar wel is al bekend dat er voortaan maar drie verschillende zijn: de Active, Allure en GT. Daarnaast is er tijdelijk een introductie-uitvoering van de e-208: de E-Style. Die laatste is er alleen met de minder krachtige elektromotor en is gebaseerd op uitvoeringsniveau Allure, wat vervolgens uitgebreid is met een navigatiefunctie voor het infotainmentsysteem. Meer niet, maar hij is wel mooi goedkoper dan een reguliere Allure.

Prijzen Peugeot 208

UitvoeringMotorvariantVanafprijs
208 ActivePureTech 75 (5-handbak)€24.050,-
208 ActivePureTech 100 (6-handbak)€25.050,-
208 ActiveHybrid 100 (automaat)€27.550,-
208 AllurePureTech 100 (6-handbak)€26.450,-
208 AllureHybrid 100 (automaat)€28.950,-
208 GTPureTech 100 (6-handbak)€28.450
208 GTHybrid 100 (automaat)€30.950,-
208 GTHybrid 136 (automaat)€32.250,-
E-208 ActiveEV 50kWh 136€35.320,-
E-208 ActiveEV 51kWh 156€37.770,-
E-208 AllureEV 50kWh 136€36.720,-
E-208 AllureEV 51kWh 156€39.170,-
E-208 E-STYLE (tijdelijk)EV 50kWh 136€36.470,-
E-208 GTEV 50kWh 136€38.720,-
E-208 GTEV 51kWh 156€41.170,-

PRIVATE LEASE Peugeot 208

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (197)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.