Prijzen en details Volvo C30

Volvo C30
Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30
Op de Autosalon in Parijs toont Volvo de productieversie van de gloednieuwe C30 voor de eerste keer aan het grote publiek. Ook trekt het Zweedse merk het doek af van de C30 Sport, die voorzien is van een spoilerset en als twee druppels lijkt op de C30 Design Concept. Als klap op de vuurpijl weten we nu ook wat de compacte Volvo precies gaat kosten.
Op de Autosalon in Parijs toont Volvo de productieversie van de gloednieuwe C30 voor de eerste keer aan het grote publiek. Ook trekt het Zweedse merk het doek af van de C30 Sport, die voorzien is van een spoilerset en als twee druppels lijkt op de C30 Design Concept. Als klap op de vuurpijl weten we nu ook wat de compacte Volvo precies gaat kosten.
De C30 met de 100 pk sterke 1,6-liter viercilinder gaat 23.950 euro kosten, de 1,8-liter heeft 125 pk en kost 25.650 euro, terwijl Volvo voor de tweeliter viercilinder (140 pk) 27.600 euro wil hebben. De vijfcilinders beginnen bij de 2,4i (170 pk, 29.635 euro) en als topmotor staat de 220 pk krachtige T5 (36.770 euro) in het lijstje. Daarmee sprint de C30 in 6,7 seconden van 0 naar 100 km/u.
Op het dieselfront vormt de 1,6d (28.000 euro, 110 pk, 4,9 liter per 100 kilometer) de basis en kost de 2,0d met 136 pk 30.635 euro. De dieseltopper is de D5 met 180 pk (37.005 euro), die standaard gekoppeld is aan een vijftraps Geartronic.
Volvo gaat de C30 leveren in de uitrustingsniveaus die we van het merk gewend zijn. De C30 Basis is al behoorlijk uitgerust en verlaat de fabriek met standaard tractie- en stabiliteitscontrole (DSTC), Intelligent Driver Information System (IDIS) dat bijvoorbeeld inkomende telefoongesprekken tegen houdt in gevaarlijke situaties, ABS met remkrachtverdeling, antiwhiplash stoelen en uiteraard een hele rits aan airbags. Bovendien is een handbediende airco met pollenfilter standaard. De C30 Kinetic kost 1.850 euro meer en heeft onder andere een volautomatische airco standaard. De Momentum (3.550 euro extra) laat een sportiever interieur zien en voegt een cruise control, boordcomputer, mistlampen en 'n regensensor toe. De Summum (5.950 extra) is daarentegen ingesteld op luxe en biedt metallic lak, 17-inch velgen, bi-xenonverlichting en parkeersensoren.
Kopers kunnen de Volvo C30 volledig aanpassen aan hun eigen smaak. De auto is leverbaar in veel kleurencombinaties waarbij de onderste bumperranden desgewenst in een contrasterende tint zijn gespoten. Daarnaast is de optielijst enorm. De alom gelouterde High Performance Audio van de Deense geluidsspecialist Dynaudio kost bijvoorbeeld 2.800 euro terwijl een achterspoiler, standaard op de T5 en D5, voor 395 euro in de prijslijst staat. Het Blind Spot Information System wordt ook op de C30 leverbaar.
Volgens Volvo zullen veel C30-rijders kiezen voor de Dynamic-line, bestaande uit een achterspoiler, verlaagd sportonderstel, met leer bekleed stuurwiel en versnellingspook, 17-inch velgen en aluminium inleg op dashboard en portieren. Op de Kinetic en Momentum kost dit pakket 1.050 euro, de Summum krijgt dit pakket voor 850 euro. De nieuwe Volvo C30 staat half december bij de Nederlandse dealers.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.