AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche werkt aan nieuwe 911
61
Porsche werkt alweer aan de volgende generatie van de Porsche 911. Die 998 verschijnt niet voor 2011, maar het model wordt langer, krijgt efficiëntere motoren en de grootste designwijzigingen komen aan de achterkant.
Porsche test zich een slag in de rondte. Er is een hele vloot verscheept naar het hoge noorden. Hier rijdt vooral onderhuids de nieuwe Porsche 911, het model is op pad gestuurd met een wat aangepaste koets van een 997. Opgeplakte luchtinlaten op de zijkant moeten de indruk wekken dat er een nieuwe 911 Turbo rijdt.
Liefhebbers hoeven zich geen zorgen te maken over het uiterlijk, dat wordt op details aangepast. Zo verhuizen de buitenspiegels, ze krijgen een plekje op de portieren, en niet zoals nu bij de zijruiten. Het is vooral de achterpartij die op de schop gaat. Daar zullen we ook in de toekomst weer zescilinder boxermotoren aantreffen, die met directe inspuiting en de PDK-transmissie uitstekende prestaties aan een zo laag mogelijke CO2-uitstoot zullen koppelen.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Porsche 911 Carrera S
- 2021
- 36.636 km
€ 139.750

Porsche 911 911 Targa 4S 3.0 - Sport Chrono + | Bose | Stoelkoeling | Memory | 360 Camera
- 2021
- 31.590 km
€ 159.995

Porsche 911 3.8 Turbo S | 2.5 jaar Approved | Burmester | 4-wielsturing | Glasdak | Lifting | Nachtzicht | PASM | PDLS+ | 360° | Carbon
- 2020
- 31.338 km
€ 214.950
Lees ook
Porsche 911 Turbo S: tweede hybride 911 is sterkste 911 ooit [+VIDEO]
Achtergrond
In de jaren 70 probeerde Porsche de 911-rijder al aan de (half-)automaat te krijgen
Nieuws
Porsche 911 GTS-rijders kunnen niet zomaar op vliegvakantie gaan
Reportage
Waarom dit prototype Porsche 911 Turbo S Leichtbau meer dan €1,5 miljoen waard is
Nieuws