Porsche update de 911 GT3 R Hybrid
De basis van de GT3 R Hybrid 2.0 blijft gelijk aan de eerste hybride 911-racer. Achterin huist de bekende vierliter zescilinder boxermotor, die 470 pk op de achterwielen zet. De voorwielen worden aangedreven door twee elektromotoren, elk met 102 pk, veertig meer is dan de oorspronkelijke GT3 R Hybrid. Dat extra vermogen wordt automatisch geactiveerd afhankelijk van de programmering van het gaspedaal, of met een druk op de knop wanneer de coureur dat zelf wil. De elektrische energie wordt opgewekt door een vliegwiel op de plaats van de passagiersstoel, omgeven door een koolstofvezel constructie.
Verder heeft Porsche vijftig kilo van de hybride raceauto af weten te schaven: de 2.0 weegt nu nog slechts 1300 kilo, ondanks de elektrotechniek aan boord. Tevens is deze apparatuur een stuk efficiënter gemaakt. Daardoor heeft de geüpdate GT3 R Hybrid een stuk minder koelsleuven nodig, met betere aerodynamica en een lagere brandstofconsumptie als gevolg.
Tijdens de 24-uursrace op de Nürburgring van vorig jaar onthield een lekke band de auto van een goede uitslag. Wel kon de hybride racer zo'n tien ronden langer dan de concurrenten blijven rijden alvorens een pitstop te hoeven maken. Reden genoeg voor Porsche om het dit jaar opnieuw te proberen met de de 911 GT3 R Hybrid 2.0.