AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche teast 911 RSR nogmaals
Geheimzinnigheid rond GT2-racer
8
Porsche weet de spanning wel op te voeren rond de 911 RSR, een nieuwe generatie van de GT2-racers die private raceteams al jarenlang weet te verblijden. Vandaag krijgen we een duister beeld van de achterzijde te zien.
De auto is breed en krijgt een enorme achtervleugel, zoveel is duidelijk. Ook de facelift-achterlichten die tegenwoordig op iedere 911 van de 991-generatie te zien zijn, vinden natuurlijk gewoon hun weg naar het circuit. Belangrijker is echter wat er met de motor aan de hand is. Na op Youtube verschenen spionagebeelden van deze auto ontstond namelijk het vermoeden dat de boxermotor bij deze racer niet helemaal achterin, maar juist vóór de achteras bevindt. Later vandaag weten we definitief of die vermoedens kloppen!
Had je deze auto's al gezien?

Porsche 911 Cabrio 3.0 Carrera 4S | 18-Weg | BOSE | SportChrono | PDLS+ |
- 2020
- 26.808 km
€ 156.900

Porsche 911 Cabrio 3.6 Carrera
- 2011
- 112.961 km
€ 68.888

Porsche 911 3.8 Turbo S AKRAPOVIC UITLAAT | FRONT PPF | APPLE CARPLAY | STOELVERWARMING & VERKOELING | PTS GREY-BLACK | BOSE SOUND | CRUISE CONTROL | SUEDE HEMEL | LEDEREN STUURKOLOM | CARBON DASHBORD | 18 VOUDIG VERSTELBARE STOEL
- 2014
- 88.415 km
€ 129.800
Lees ook
Nieuws
Porsche 911 GT2 RS: lichtgewicht aan de turbotop
Autotest
Test: Porsche 911 Carrera S – Net dat schepje erbovenop, gewoon lekker
Reportage
Deze unieke Porsche ontstond in de breinen van een student, een Porsche-ingenieur en een modelbouwer
Nieuws
De vijf duurste occasions met drie ton op de klok
Nieuws