Porsche Cayenne S E-Hybrid: beresterke plug-in subtopper
Tussen E-Hybrid en Turbo E-Hybrid
De eerder dit jaar zwaar gefacelifte Porsche Cayenne kennen we tot op heden als basisversie, als S, als E-Hybrid en sinds kort ook als beresterke plug-in hybride Turbo E-Hybrid. Nu komt er een plug-in hybride bij: de S E-Hybrid.
Afgelopen voorjaar schoof Porsche de grondig vernieuwde Cayenne naar voren en stapsgewijs komen er daar weer bekende versies van in het aanbod. Een krappe maand geleden kwam de maar liefst 739 pk sterke plug-in hybride Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid aan de top te staan. Nu maken we kennis met de nieuwe subtopper, de Porsche Cayenne S E-Hybrid. Die vindt zijn plek in het Cayenne-gamma tussen de E-Hybrid en de Turbo E-Hybrid.
Net als in de mildere E-Hybrid is een 3.0 V6-benzinemotor het kloppende hart in de Porsche Cayenne S E-Hybrid. Hij is met 353 pk zelfs even sterk en ook in de S E-Hybrid werkt de V6 samen met een 176 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen ligt alleen wel een stap hoger. Waar de Cayenne E-Hybrid het tot 470 pk schopt, komt de Porsche Cayenne S E-Hybrid tot 519 pk systeemvermogen. Dat is genoeg om de plug-in vanuit stilstand in 4,7 seconden op 100 km/h te krijgen, net zo snel als de Cayenne S. De topsnelheid ligt op 263 km/h, dat is 10 km/h minder dan bij de Cayenne S. Een belangrijk verschil met de Cayenne S is uiteraard dat de Cayenne S E-Hybrid volledig elektrisch kan rijden en dat houdt hij maximaal 90 km (WLTP) vol met een volle 25,9 kWh accu, even lang als de E-Hybrid. Bijladen kan ook in dit geval met 11 kW in hooguit tweeënhalf uur.

Porsche Cayenne S E-Hybrid
De Porsche Cayenne S E-Hybrid komt niet alleen qua vermogen, maar ook qua uitrusting duidelijk hoog in het aanbod te staan. Zo heeft hij standaard (net als de Turbo E-Hybrid) adaptieve luchtvering, hij staat op 20-inch lichtmetaal en heeft standaard matrix-ledkoplampen. In de Cayenne S E-Hybrid tref je onder meer achtvoudig elektrisch verstelbare stoelen en het Sport Chrono-pakket, met vanaf het stuur te selecteren rijmodi en de stopwatch boven op het dashboard. Het hele feestje begint bij €124.600 voor de Cayenne S E-Hybrid, de Cayenne S E-Hybrid Coupe kost minstens €129.000. Porsche verwacht de Cayenne S E-Hybrid in november bij de Nederlandse dealers.
Had je deze auto's al gezien?

Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid, SportDesign, Bose, pano, luchtv., matrix-LED, memory, sportchrono, 22", tr.haak, camera, keyless, privacy
- 2025
- 3.008 km

Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid SportDesign | Head-up | Sportuitlaat | HD Matrix | Bijrijdersdisplay | Soft-Close | BOSE Sound | Trekhaak
- 2025
- 50 km

Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid | 18-weg | ACC | 4-wielsturing | Head-up | 360° | Bijrijdersdisplay |
- 2025
- 8.924 km