AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche Cayenne officieel los
131
Porsche heeft alle informatie over de nieuwe Cayenne vrijgegeven. AutoWeek kwam de nieuwe SUV al in levenden lijve tegen en had foto- en videocamera bij zich.
Een dag eerder dan Porsche wilde is al flink wat materiaal over de nieuwe Cayenne op het internet beland. Het merk uit Zuffenhausen heeft om foutieve speculatie te voorkomen maar besloten om alle info officieel vrij te geven.
Porsche noemt zelf de Cayenne S Hybrid het hoogtepunt van de onthulling in Genève. De aandrijflijn van deze Cayenne bestaat uit een 47 pk sterke elektromotor en de 333 pk sterke 3,0-liter compressor, die we al kennen uit de Audi S4. De gehele aandrijflijn is ook te vinden in de Touareg Hybrid. Het gemiddeld verbruik van deze hybride is 8,2 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot is 193 g/km. Bij snelheden tot 60 km/h kan de Cayenne Hybrid volledig elektrisch rijden.
De minst krachtige motor is de 3,0-liter turbodiesel met een vermogen van 240 pk. Het maximumkoppel is 550 Nm. Elke 100 kilometer verstookt deze diesel-Cayenne 7,4 liter brandstof, voorheen was dit 9,3 liter per 100 km. Op benzinegebied doet Porsche het niet voor minder dan 300 pk. Dat vermogen komt van een 3,6-liter V6. Met de optionele Tiptronic S-automaat komt het verbruik uit op 9,9 liter per 100 kilometer.
Wie meer wil, komt terecht bij de Cayenne S. Die heeft een 4,8-liter V8 onder de kap, goed voor 400 pk. Het verbruik is met 23 procent gedaald naar 10,5 liter per 100 kilometer. De topversie is de Cayenne Turbo, die profiteert van een 4,8-liter V8 met twee turbo's. Die heeft 500 pk tot z'n beschikking. Ook het verbruik van deze versie daalde ten opzichte van de huidige generatie met 23 procent, maar het ligt nog steeds op 14,9 liter per 100 km.
De minst krachtige motor is de 3,0-liter turbodiesel met een vermogen van 240 pk. Het maximumkoppel is 550 Nm. Elke 100 kilometer verstookt deze diesel-Cayenne 7,4 liter brandstof, voorheen was dit 9,3 liter per 100 km. Op benzinegebied doet Porsche het niet voor minder dan 300 pk. Dat vermogen komt van een 3,6-liter V6. Met de optionele Tiptronic S-automaat komt het verbruik uit op 9,9 liter per 100 kilometer.
Wie meer wil, komt terecht bij de Cayenne S. Die heeft een 4,8-liter V8 onder de kap, goed voor 400 pk. Het verbruik is met 23 procent gedaald naar 10,5 liter per 100 kilometer. De topversie is de Cayenne Turbo, die profiteert van een 4,8-liter V8 met twee turbo's. Die heeft 500 pk tot z'n beschikking. Ook het verbruik van deze versie daalde ten opzichte van de huidige generatie met 23 procent, maar het ligt nog steeds op 14,9 liter per 100 km.
Porsche heeft inmiddels al de Nederlandse prijzen vrijgegeven:
Cayenne 80.500 euro
Cayenne Diesel 81.990 euro
Cayenne S 99.600 euro
Cayenne S Hybrid 99.990 euro
Cayenne Turbo 155.500 euro
Cayenne Diesel 81.990 euro
Cayenne S 99.600 euro
Cayenne S Hybrid 99.990 euro
Cayenne Turbo 155.500 euro
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?

Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid Sport design Pano, Leder, 360 Camera, Navi, Bose, Lane assist, Bijrijder display, Memory, ACC
- 2024
- 10.088 km
€ 119.950

Porsche Cayenne 2.9 S PDLS+ | Luchtvering | 21" LMV | 20" Remmen | Midnight Blue | Porsche Approved
- 2018
- 99.172 km
€ 61.911

Porsche Cayenne 3.0 PASM
- 2020
- 62.525 km
€ 79.950
Lees ook
Nieuws
Vernieuwde Porsche Cayenne trekt door de Alpen
Oud & Nieuw
Waarom de Porsche Cayenne al 23 jaar de benchmark is voor dynamische SUV's
Nieuws
Deze Porsche Cayenne heeft een V8 met...handbak! - Liefhebber gezocht
Nieuws
Nieuwe elektrische Porsche Cayenne Coupé in vermomming over de Nürburgring
Nieuws