Porsche Cayenne Turbo SE Hybrid - Eerste rijtest

Kraftwerk voor de Autobahn

AutoWeek 35 2019
AutoWeek 35 2019
AutoWeek 35 2019

Je leest het in AutoWeek 35 2019

Hier is hij dan, de meest gepeperde Porsche Cayenne ooit, de snelste tot nu toe: de Turbo SE Hybrid. Geen laf zescilindertje dat wordt bijgestaan door een opgevoerde accuschroevendraaier, maar een 550 pk sterke V8 turbo, gekoppeld aan een elektromotor die met 136 pk net zo krachtig is als die uit de vorige eGolf. Samen goed voor 680 pk en 900 Nm. En deze zware SUV is nog zuinig ook. Althans, in vergelijking met een Ford F150 Raptor.

Verder lezen?
Het volledige artikel is beschikbaar voor slechts €0,99. Het artikel wordt aangeboden in PDF formaat.
Koop artikel €0,99

Oeps, er ging iets mis...

Er is iets mis gegaan met je betaling. Probeer het later nog eens.
sluiten

Porsche Cayenne Turbo SE Hybrid - Eerste rijtest

Kraftwerk voor de Autobahn

Koop dit artikel als PDF voor slechts €0,99.
Vul je e-mailadres in waarop je het artikel wilt ontvangen:

Porsche Cayenne Turbo SE Hybrid - Eerste rijtest

Kraftwerk voor de Autobahn

Je betaling is voltooid! Het artikel is naar je email-adres gestuurd. Je kunt het artikel direct downloaden door op onderstaande knop te klikken. Download het artikel

Signalement

Merk Porsche
Model Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Carrosserie 5-deurs, suv
Transmissie 8 versnellingen, sequentiële automaat
Aandrijving 4wd
Prijs € 200.573

Specificaties

Brandstof benzine
Motor V6, plug-in hybride
Cilinderinhoud 3.996 cc
Maximaal vermogen 500 kW / 680 pk bij 5.750 tpm
Maximaal koppel 900 Nm bij 2.100 tpm
Accu capaciteit (bruto) 14 kWh
Inhoud brandstoftank 90 l
Lengte / breedte / hoogte 4.939 mm / 1.989 mm / 1.653 mm
Wielbasis 2.895 mm
Massa leeg 2.510 kg
Laadvermogen 585 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 3.500 kg / 750 kg
Banden voor285/40R21Prijzen
Banden achter315/35R21Prijzen
Topsnelheid 295 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 3,8 s
Brandstofverbruik 4,9 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 111 g/km

Gerelateerde forumtopics