Porsche 911 GT3 R is klaar voor 2013
Om maar met het 'slechte' nieuws te beginnen: dit is niet de GT3 R van de allerlaatste generatie. Dat monster zagen we eerder al voorbij scheuren in camouflagejas, dit exemplaar is een upgrade van de vorige GT3 R die nog gebaseerd is op de 997-reeks van de 911. Toch kunnen we volgens Porsche spreken van een nieuw model.
De vernieuwde versie heeft bredere wielkasten en ziet er daarmee net een tikkie agressiever uit. Verder hebben de Duitse ingenieurs de aerodynamica verbeterd, waardoor hij 'aanzienlijk meer' downforce heeft. Dat betekent: nog sneller de hoek om. De grotere spoorbreedte (+5 centimeter) moet voor meer grip zorgen en zowel de diffusor als de fikse taartschep achterop zijn in de windtunnel nog even onder de loep gehouden. Ook de wielbasis groeide iets, en wel met 1 centimeter. In 2012 wist de GT3 R al de nodige overwinningen binnen te slepen. Van de 131 races wist de woeste 911 41 keer op de eerste positie te eindigen.
Achterin ligt nog altijd de 500 pk sterke 4-liter zescilindermotor die gekoppeld is aan een sequentiële zesbak. Wie een GT3 R van het vorige modeljaar heeft kan hem bij Porsche Motorsport laten ombouwen tegen een bedrag van 45.500 euro.
Had je deze auto's al gezien?

Porsche 911 Cabrio 3.0 Carrera GTS |Bose|Sportuitlaat|360|18-weg|
- 2022
- 29.997 km

Porsche 911 Cabrio 3.0 Carrera 4 GTS |Org. Nederlands|LED koplampen|18-voudige sportstoelen met memory|blind spot|Bose|sportchrono|sportuitlaat|Apple Carplay|Porsche Entry & Drive|
- 2018
- 38.500 km

Porsche 911 Carrera Cabriolet
- 2023
- 20.000 km