Porsche 911 GT3 Cup onthuld
De Cup-uitvoering is gebaseerd op de nog te introduceren GT3. Hoewel de GT3 altijd al een behoorlijk uitgekleed model is, doet de Cup daar nog een schepje bovenop. Achterin ligt de 3,8 liter zescilinder boxermotor die we kennen uit de reguliere 911. Porsche heeft er natuurlijk een beetje aan gesleuteld en weet zo 460 pk uit het blok te slepen. Tien paardjes meer dan de vorige GT3 naar de achterwielen stuurde. Het vermogen vindt via een sequentiële zesbak met flippers aan het stuur zijn weg naar de brede sloffen. Voor meet het contactoppervlak met de weg 27 cm in de breedte, achter maar liefst 31 cm. Hoeveel de GT3-Cup in kilootjes is afgeslankt meldt Porsche helaas niet. De vorige GT3 legde 1370 kilogram in de waag, de Cup-versie haalde daar destijds 170 kilo van af.
Porsche meldt dat de Cup-racer gemakkelijker in bedwang te houden is, vooral rond de limiet van de sportauto. Deze trend zien we in ieder geval vaker terug bij het Duitse sportwagenmerk, elke nieuwe editie van de 911 lijkt namelijk een scherp randje bij te vijlen. Wie toch over de schreef gaat en in wel erg lastige omstandigheden terecht komt, kan via een noodluik in het dak in veiligheid gebracht worden.
Zonder belastingen gaat het apparaat 181.200 euro kosten. Wie een ander kleurtje dan wit wil zal hier toch echt zelf voor moeten zorgen. Porsche levert de GT3 Cup alleen als blanco exemplaar.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Porsche 911 Turbo S Cabriolet
- 2020
- 45.000 km

Porsche 911 3.6 T-Hybrid Carrera 4 GTS | Stoelventilatie | 18-weg | ACC | BOSE | Pano | 360° |
- 2025
- 10.768 km

Porsche 911 4.0 GT3 ** Clubsport ** PPF ** PCCB ** Lift ** Carbon Dak ** PTV Plus ** 4-wiel sturing NP 295K ** NL geleverd ** NAP
- 2022
- 17.948 km
Lees ook

Porsche 911 krijgt mogelijk 'Turbo Touring'-versie

Porsche 911 Turbo S: de allersterkste 911 ooit is (niet) de duurste

Porsche 911 Turbo S: tweede hybride 911 is sterkste 911 ooit [+VIDEO]

In de jaren 70 probeerde Porsche de 911-rijder al aan de (half-)automaat te krijgen
