Opel dichter bij Buick, verder van Chevrolet

Buick Encore
General Motors is van mening dat de positionering van de verschillende merken nog wel wat beter en efficienter van. Buick en Opel zouden dichter bij elkaar moeten komen, terwijl Chevrolet juist van Opel af moet groeien.

Volgens Automotive News gaan Buicks en Opels in de toekomst steeds meer op elkaar lijken. Nu al delen de merken modellen met elkaar: de Astra sedan, Insignia en Mokka worden er verkocht als de Verano, Regal en Encore. Dat beleid zou de Amerikaanse gigant verder willen doorvoeren om zo de ontwikkelingskosten verder te drukken.

De Buicks zullen net als nu niet alleen in de VS maar ook in China gevoerd worden. Het bouwen van de auto's zal daar gewoon plaats blijven vinden, net zoals de meeste Opels in Duitsland van de band blijven rollen, maar de resultaten zullen dus steeds meer op elkaar gaan lijken. Eerste kandidaten voor een rebadge zijn de Adam en de Cascada, of wij andersom ook Amerikaanse modellen krijgen wordt niet vermeld.

Tegenovergesteld aan deze ontwikkeling zijn er mensen binnen GM die van mening zijn dat Opel en Chevrolet teveel beginnen te overlappen. Opel-CEO Karl-Thomas Neumann is daar één van: "Chevrolet heeft tegenwoordig een paar producten die naar mijn mening iets teveel in Opels vaarwater komen". Hij is bijvoorbeeld niet blij met de Chevrolet Trax, niets meer of minder dan een goedkopere Opel Mokka. Chevrolets Thomas Sedran is het niet met hem eens: "Uit onderzoek blijkt dat slechts 5 tot 12 procent van Chevrolets klanten ook een Opel op de shortlist had, en andersom is hetzelfde het geval."

PRIVATE LEASE Opel

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.