AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ook Clio Renault Sport gefacelift
21
Dat Clio een opfrisbeurt kreeg was al bekend, dus een 'nieuwe' Clio RS kon niet uitblijven. Dit is de gefacelifte hothatch. Het bleef echter niet bij uiterlijke wijzigingen.
Zo heeft Renault het motormanagement iets aangepast, waardoor de auto een tikkie meer vermogen heeft gekregen (200 in plaats van 197 pk) en maximum vermogen en dito koppel zijn iets eerder beschikbaar. Het blijft echter een toerenmachine, helemaal nu Renault de 1e, 2e en 3e versnelling nog korter heeft gemaakt om de acceleratie te vergroten. De sprint naar honderd duurt nu 6,9 seconden. De CO2-uitstoot is echter gedaald tot 195 gr/km.
De overhang vóór is vergroot voor aërodynamische redenen, zodat de Clio iets minder luchtweerstand heeft dan zijn voorganger. Net zoals bij het huidige model wordt er een standaardversie en een cup-variant leverbaar. Die laatste is 36 kg lichter en ligt 7 mm dichter op het asfalt. Ook het stuurgedrag is aangepast: de cup stuurt directer dan de sport-versie.
De overhang vóór is vergroot voor aërodynamische redenen, zodat de Clio iets minder luchtweerstand heeft dan zijn voorganger. Net zoals bij het huidige model wordt er een standaardversie en een cup-variant leverbaar. Die laatste is 36 kg lichter en ligt 7 mm dichter op het asfalt. Ook het stuurgedrag is aangepast: de cup stuurt directer dan de sport-versie.
PRIVATE LEASE Renault Clio
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Renault Clio voor tweede maand op rij bovenaan Europese verkopen
Nieuws
De eerste Renault Clio begint zeldzaam te worden - In het wild
Nieuws
Renault Clio verdrijft Dacia Sandero als populairste auto van Europa
Nieuws
Renault Clio houdt tradities in ere én breekt ermee
Achtergrond