Officieel: Nissan Micra C+C

Nissan Micra C+C
Nissan Micra C+CNissan Micra C+CNissan Micra C+CNissan Micra C+CNissan Micra C+C
De Nissan Micra is voorzien van een glazen vouwdak. Eindelijk is het studiemodel C+C werkelijkheid geworden. Nissan heeft de eerste officiële informatie vrijgegeven.
De Nissan Micra is voorzien van een glazen vouwdak. Eindelijk is het studiemodel C+C werkelijkheid geworden. Nissan heeft de eerste officiële informatie vrijgegeven. 
Nissan schaart zich met de Micra C+C in de klasse van de Peugeot 206 CC en de Opel Tigra Twin Top. Al bij de introductie van de normale Micra, in 2003 werd de C+C getoond. Vandaag wordt bij de fabriek in het Engelse Sunderland uiteindelijk de productieversie onthuld en in november maakt de coupé-cabriolet de oversteek naar Nederland.
De Micra C+C wordt leverbaar met de 1,4-liter motor met 88 pk en de nieuwe 1,6-liter met 110 pk die ook onder meer leverbaar wordt in de nieuwe, snelle Micra 160 SR. De C+C heeft een volledig glazen vouwdak dat in 22 seconden van dicht naar open of andersom kan. Volgens Nissan heeft de Micra C+C de grootste bagageruimte in zijn klasse: wanneer het dak in de cabrio stand staat is er 221 liter beschikbaar. Als de Micra in zijn coupé-gedaante is kan er 426 liter mee.
In vergelijking met de normale Micra is de C+C 1,1 cm lager. Dat komt doordat de voorruit boller is. De auto is 9 cm langer om het opgevouwen dak te kunnen herbergen. De Micra C+C wordt door Nissan een 2+2 genoemd; dat betekent dat er achterin 2 zeer bescheiden zitplaatsen zijn.
Nissan heeft voor de dakloze Micra een investering gedaan van 150 miljoen euro. "Het mooie van de Micra C+C is zijn elegante glazen hardtop. Daarmee is de Micra de enige in zijn klasse waarbij de eigenaar zowel met het dak open als dicht onder de blote hemel rijdt," aldus Brian Carolin, senior vice president Sales en Marketing van Nissan Europe.

PRIVATE LEASE Nissan Micra

Arval
Nissan Micra IG-T 92 N-Design (5D/5H)
€ 366
 

Gerelateerde forumtopics