AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nissan 350Z: voortaan 300 pk
De Nissan 350Z is gefacelift. Het uiterlijk blijft redelijk ongewijzigd, maar het vermogen van de V6 wordt opgevoerd tot 300 pk.
De Nissan 350Z is gefacelift. Het uiterlijk blijft redelijk ongewijzigd, maar het vermogen van de V6 wordt opgevoerd tot 300 pk.
In het voorjaar wordt de gefacelifte versie van de Nissan 350Z verwacht. De sportauto, waarvan de V6 nu nog 280 pk levert, krijgt er 21 pk bij. Dat brengt het totale vermogen op 301 pk. Het koppel daalt van 363 Nm naar 353 Nm, maar staat wel over een groter toerbereik ter beschikking. De sprint van 0 naar 100 gaat voortaan in 5,8 seconden voor de coupé en de roadster kan het met zijn 301 pk in 6,3 seconden; dat is voor beide versies een winst van 0,1 seconde. De topsnelheid is wederom begrensd op 250 km/u. Nu heeft de speciale GT4-versie van de 350Z al dit toegenomen vermogen.
Aan de buitenkant wordt de voorbumper licht gewijzigd zodat de grille voortaan twee lamellen heeft, in plaats van drie. De koplampen hebben een iets andere vorm gekregen en aan de achterzijde is LED-techniek gebruikt voor de verlichting en tot slot zijn er nieuwe 18 inch vijfspaaks wielen.
In het interieur zijn de belangrijkste wijzigingen dat de versnellingspook een andere plaats heeft gekregen. Voorts zijn er zacht aanvoelende materialen in het interieur gebruikt. Ook zijn er wat meer opbergmogelijkheden en is er een standaard navigatiesysteem.
In 2002 is de verkoop van de 350Z gestart. Sindsdien zijn 160.000 exemplaren gebouwd. De auto is sinds eind 2003 op de Europese markt – de roadster is er pas sinds maart 2005. In die tijd zijn er in Europa 12.500 stuks verkocht. In Nederland zijn tot en met november 2005 405 stuks verkocht.
Plaats een reactie